برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قزوین
کد خبر: 4154644
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قزوین

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در بخش‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی در شهرستان‌های استان قزوین تا ۲۶ تیر ماه برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن اوقاف

علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات از ۱۸ تیرماه در شهرستان‌های استان قزوین آغاز شده و تا ۲۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با نظارت ۵ داور آقا و ۵ داور بانو از اساتید بومی و غیربومی استان که همگی مورد تأیید ستاد ارزیابی سازمان اوقاف و امور خیریه هستند متسابقین در بخش‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در تشریح برنامه مرحله شهرستانی  چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه  اظهار کرد: ۱۸ تیر در شهرستان البرز، محمدیه مسابقات آقایان، ۱۹ تیر در شهرستان البرز، محمدیه مسابقات بانوان، ۲۰ تیرماه در تاکستان، مسابقات آقایان، ۲۱ تیر در تاکستان، مسابقات بانوان، ۲۴ و ۲۵ تیر در قزوین و آبیک مسابقات آقایان و بانوان و ۲۶ تیر ماه در بوئین‌زهرا مسابقات بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هر رشته سه نفر برتر که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند برگزیده شده و به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که مسابقات استانی در مرداد ماه سال جاری و در محل آستان متبرکه امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار خواهد شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: سیاست این دوره از مسابقات آن است که بقاع متبرکه به‌عنوان مکان برگزاری رقابت‌ها مورد توجه قرار گیرند که بر همین اساس اگر شرایط فنی لازم در بقاع متبرکه شهرستان‌ها مهیا باشد مسابقات شهرستان البرز در مسجد جامع محمدیه، مسابقات تاکستان در بقعه متبرکه آقا سید علی شارینی، مسابقات شهرستان قزوین برای آقایان در بقعه مبارکه امامزاده حسین(ع) و برای بانوان در بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار خواهد شد. همچنین مسجد جامع بوئین‌زهرا نیز میزبان مسابقات این شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha