طرح «شهید عجمیان» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4156164
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

طرح «شهید عجمیان» در یزد آغاز شد

طرح «شهید عجمیان» با هدف نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان در یزد آغاز شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، طرح «شهید عجمیان» با هدف نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان در یزد آغاز شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، 27 تیرماه در این مراسم ضمن قدردانی از دانش‌آموزان و افرادی که در طرح‌های جهادی مشارکت کرده‌اند، گفت: امام حسین(ع) در ایامی که در منا بودند، بزرگان مکه را دعوت کرده و هشدارهایی در رابطه با حفظ و گسترش اسلام را به آن‌ها دادند. امام حسین(ع) در آخر این خطبه می‌فرمایند: «خدایا! تو می‌دانی که آنچه از ما سر زد، برای رقابت در فرمانروایی و نیز دسترسی به مال بی‌ارزش دنیا نبود، بلکه ازآن‌روست که نشانه‌های آیین تو را بنمایانیم و سر و سامان بخشی را در سرزمین‌هایت آشکار سازیم تا بندگان ستمدیده تو آسوده گردند و به فرایض و سنن و احکام تو عمل کنند.» 

وی ادامه داد: اهداف امام حسین (ع) در این خطبه آمده و مشخص است ما باید در این نظام بر روی این اهداف که از اهداف انقلاب اسلامی نیز است، کار کنیم. در حال حاضر دشمن تلاش می‌کند تا آرمان‌های یزیدی را بر جامعه اسلامی حاکم کنند و منکر را رواج داده و معروف‌ها را در جامعه بزدایند. لذا جوانان و دغدغه‌مندان باید در وهله اول خودسازی کرده و بعد اسلام راستین را در جامعه رواج داده و افرادی که از مسیر منحرف شده‌اند را هم برگردانند.

ناصری با بیان اینکه یکی از راه‌های تثبیت حاکمیت الهی و پیاده‌سازی اهداف امام حسین (ع) در جامعه همین حرکت‌های جهادی است، بیان کرد: حرکت‌های جهادی دو شاخه مهم دارد؛ یکی جهاد تبیین که باید نسبت به اهداف و کارهای مهم آگاهی پیدا کرده و دیگران را هم آگاه کنیم و دیگری جهاد کار و یاری‌رسانی به مردم است که باید هر دو جهاد در کنار هم صورت گیرد.

امام‌جمعه یزد خطاب به دانش آموزان جهادگر با تأکید بر اینکه باید کمال‌گرایی را در سایه این جهادها به دست آوریم، ادامه داد: برخی دانش آموزان اعتقاد ضعیفی دارند و ممکن است دشمن در بستر فضای مجازی بر ذهن آن‌ها اثر گذاشته و خسر الدنیا و الاخره شده باشند، شما دانش‌آموزانی که جهاد می‌کنید نسبت به آن‌ها هم مسئولیت دارید. باید طوری برنامه‌ریزی شود که دانش آموزان جهادگر و با ایمان در کنار دانش‌آموزانی که به قبضه دشمن درآمده‌اند، قرار گرفته و از نفوذ تخریبی فضای مجازی بر این دانش آموزان بکاهند. اکرام و ارزش نهادن بر این دانش‌آموزان باعث می‌شود تا آنان را از تیررس دشمن فاصله دهیم.                                                      

انتهای پیام
captcha