اجرای طرح «شهید عجمیان» در 56 محله کم‌برخوردار یزد
کد خبر: 4156233
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

اجرای طرح «شهید عجمیان» در 56 محله کم‌برخوردار یزد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد از اجرای بهسازی و شاداب‌سازی 400 مدرسه در 56 محله کم‌برخوردار استان با هدف محرومیت‌زدایی در قالب طرح «شهید عجمیان» خبر داد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 27 تیرماه در آیین افتتاحیه طرح شهید عجمیان، با بیان اینکه پویش ملی شهید سید روح‌الله عجمیان به‌منظور بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار کشور شکل‌ گرفته است، گفت: اکنون دانش‌آموزان در راستای عمران و آبادانی مدارس وارد عرصه جهادی شده‌اند. دانش‌آموزان جهادگر در قرارگاهی گرد هم آمده‌اند و با توجه به شرایط فصلی که داریم طرح شهید عجمیان به‌منظور تعمیر و بهسازی فضای مدارس در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی، سازندگی و فرهنگیان دست‌به‌دست هم داده تا این طرح با عظمت انجام گیرد تصریح کرد: ارزش کاری که در طرح شهید عجمیان صورت می‌گیرد، علاوه بر آبادانی احساس تعلق و مشارکت افراد است؛ مسئولیت‌پذیری و ادای دین به جامعه توسط دانش‌آموزان در قالب طرح شهید عجمیان آثار بابرکتی را از خود برجای خواهد گذاشت.

رحیمی‌نژاد با بیان اینکه سرمایه اجتماعی اصل اساسی برای تعالی و توسعه هر جامعه‌ای است، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان را ماندگار کنیم؛ چراکه باور داریم یزد به‌واسطه همتی که مردمانش داشته‌اند، نگین کویر شده است، ایمان به مشارکت و مسئولیت‌پذیری برای پایداری در مردم یزد نهادینه شده است. به‌واسطه همت و پشتکاری که دانش‌آموزان یزدی از خود نشان داده‌اند، حرکت جهادی دانش‌آموزان یزدی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: طرح بهسازی و شاداب‌سازی حدود 400 مدرسه در 56 محله کم برخوردار استان با هدف محرومیت‌زدایی در قالب طرح شهید عجمیان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه حرکت‌های عدالت بخشی در محلات کم برخوردار اقدام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایطی فراهم کنیم که مدارس دولتی از شرایط بهتری برخوردار باشند.

یادآور می‌شود شهید والامقام عجمیان یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و در همین راستا آموزش‌ و پرورش با تأسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است. 

انتهای پیام
captcha