44 محکوم مالی در یزد از زندان‌ آزاد شدند
کد خبر: 4157549
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

44 محکوم مالی در یزد از زندان‌ آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی 44 محکوم مالی جرائم غیرعمد با مشارکت نیکوکاران یزدی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

مسعود عظیمی، ستاد دیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، امروز، دوم مردادماه در جمع خبرنگاران از آزادی  44 محکوم مالی جرائم غیرعمد به همت این ستاد و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد و گفت: رقم بدهی این زندانیان آزادشده ۶۷۰ میلیاردریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۵۸۰ میلیارد تأمین شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۹۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۴۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزادشده ۳۴ مددجو مربوط به محکومان مالی، هشت محکوم مربوط به پرداخت مهریه و دو محکوم نیز مربوط به پرداخت نفقه بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد اظهار کرد: 10 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و 34 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد هفت مددجو زن و 37 مددجو مرد بودند.

عظیمی از اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: در این ایام این ستاد با همکاری شهرداری یزد برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری این پویش کرده تا بتوانیم در این ایام زمینه آزادی محکومان مالی جرائم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده و جامعه را فراهم کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد تصریح کرد: نیکوکاران دارالعباده همواره همراه ستاد دیه استان یزد بودند و در تمام فصول سال این ستاد را تنها نگذاشتند به صورت ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین ماه محرم که ما شاهد ثبت کمک‌های آنها با نیات و نذورات متفاوت هستیم.

انتهای پیام
captcha