تلاش شهرداری شیراز برای امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4161446
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

تلاش شهرداری شیراز برای امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی

شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در این کلان‌شهر با هدف امیدآفرینی و رفع محرومیت‌زدایی در سطح مناطق دنبال می‌شود، گفت: امروز شهرداری شیراز بیش از ۵۰ هزار میلیارد قرارداد در حال جریان دارد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 18 مردادماه همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم از سردار ظهراب قنبری مهارلو، فرمانده لشکر پیاده عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس و از فرماندهان جبهه مقاومت تقدیر کرد.

شهردار شیراز در این جلسه بیان کرد: امروز آرامش و امنیت که در کشور وجود دارد مرهون رشادت‌های شهدا و رزمندگان دلاوری است که از جان خود گذشتند و امید است بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم؛ چراکه در شرایط فعلی هیچ خدمتی بالاتر از خدمت‌رسانی به مردم نیست. 

اسدی در ادامه با تشریحی از فعالیت‌های مدیریت شهری افزود: برای ‌نخستین‌بار در تاریخ شهرداری شیراز،  بودجه شهرداری تحقق ۱۰۰ در صدی نسبت به حوزه درآمد داشته است.  

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری شیراز ۹ هزار میلیارد تومان بدهی داشت، تصریح کرد: بیش از چهار هزار میلیارد تومان از این بدهی پرداخت شده است.

اسدی با بیان اینکه با عنایت شورای اسلامی شهر شیراز و پشتکار کارکنان مجموعه مدیریت شهری در حال حاضر آرامش خاصی بر این موضوع حاکم است، افزود: هم‌اکنون در تمامی گوشه و نقاط شهر پروژه‌های عمرانی در حال اجراست. 

شهردار شیراز همچنین به اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی محور دروازه قرآن، گفت: ارزش ریالی این پروژه بزرگ اجرایی ۷۰۰ میلیارد ریال است و به دلیل حادثه ناگوار سیل ۹۸ شهرداری همت کرد و اجرای این پروژه را در دستور قرار داد. اجرای این پروژه به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و طی ۱۲ روز آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

اجرای پروژه زیر گذر گویم، خط ۳ مترو با هشت ایستگاه و اجرای بزرگراه شهید استوار از دیگر پروژه‌های اجرایی در شیراز از دیگر پروژه‌هایی بود که شهردار این کلان‌شهر به آن پرداخت و اضافه کرد: اجرای جهش آسفالت با برنامه‌ریزی مدون در سطح معابر شهر شیراز و هدف آسفالت کلیه معابر خاکی  آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در این کلان‌شهر با هدف امیدآفرینی و رفع محرومیت‌زدایی در سطح مناطق دنبال می‌شود، گفت: امروز شهرداری شیراز بیش از ۵۰ هزار میلیارد قرارداد در حال جریان دارد و کلیه پروژه‌ها در حال اجرا هستند و هیچ توقفی در اجرای پروژه‌ها وجود‌‌ ندارد. 

خرید اتوبوس، تأمین واگن برای خطوط مترو، خرید، تأمین و تجهیزات ماشین‌آلات آتش‌نشانی، راه‌سازی، عمرانی و خدمات شهری و تخصیص بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از سوی شورا به شهرداری شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار این کلان‌شهر در این جلسه بود. 

سردار ظهراب قنبری، فرمانده لشکر پیاده عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس نیز با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری شیراز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: در مجموعه‌ شهری شاهد رویکرد جهادی و کار میدانی هستیم. 

وی افزود: باتوجه به عملیات اجرایی عمرانی که در میدان دروازه قرآن  از سوی شهرداری در حال انجام است، می‌توان گفت که این اقدام با عظمتی است و باوجود اینکه طی یک‌ماه شهروندان با مشکل مواجه هستند، اما در آینده رفاه مردم را در بر خواهد داشت. 

این فرمانده محور مقاومت در این جلسه با تأکيد بر توسل به شهدا، به تشریح روایاتی از دوران دفاع مقدس تاکنون پرداخت. 

آرش فرج‌زاده، قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز گفت: همزمان با هجدهم مرداد ماه و فرارسیدن سالروز  شهدای مدافع حرم،  حسب فرمایش شهردار شیراز، دیدار با سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر پیاده عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس و از رزمندگان و فرماندهان محور مقاومت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مدیون مجاهدت‌های مردانی همچون سردار قنبری هستیم که در دفاع از این مرزوبوم صحنه‌هایی از ایثار و شهادت خلق کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha