راه‌اندازی ۲۹ دارالقرآن در مساجد استان فارس
کد خبر: 4164027
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
بوعلی خبر داد:

راه‌اندازی ۲۹ دارالقرآن در مساجد استان فارس

فرمانده سپاه فجر فارس از راه‌اندازی ۲۹ دارالقرآن در مساجد این استان خبر داد و گفت: برنامه مدونی برای فعال‌سازی مساجد تعطیل استان توسط بسیج پیش‌بینی شده است.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، ۳۰ مرداد در اجلاسیه بین‌المللی روز جهانی مسجد فارس گفت: سپاه فجر فارس اقدامات بسیاری در حوزه مساجد داشته و تکلیف ما به عنوان مسلمان و شیعه، نمود فعالیت‌ها در مسجد است. 

وی با بیان اینکه مسجد برای تمام افراد جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، تصریح کرد: هدف این مکان مقدس هدایت مردم است و هرکسی به نوعی باید به مسجد خدمت کند تا مساجد در جایگاه خود نقش‌آفرین باشند و امیدواریم که همه بتوانیم خادم مسجد باشیم.

بوعلی افزود: موضوعات فرهنگی، علمی، آزادی زندانیان، محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه بخشی از فعالیت‌هایی است که توسط بسیجیان در مساجد انجام می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس از رونق بخشیدن به مساجد خبر داد و گفت: مساجد تعطیل و بلا استفاده در یک ساله گذشته پس از شناسایی شدند تا با ورود بسیج در ۶۹ مسجد تعطیل استان شاهد رونق و شروع به فعالیت مجدد این امکان مقدس باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از پایگاه‌های مقاومت بسیج خارج از مسجد به مساجد تعطیل منتقل شدند، گفت: بر اساس فرموده امام خمینی (ره) که مسجد را سنگر دانستند، بخشی عمده‌ای از پایگاه‌های مقاومت خارج از مساجد را به درون مسجد‌های تعطیل انتقال دادیم.

بوعلی با بیان اینکه برگزاری فعالیت‌های قرآنی منسجم با محوریت مساجد اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۲۹ دارالقرآن در مساجد استان فارس به همت بسیج برپا شده است و بنا داریم تعداد آن را به ۱۱۰ دارالقرآن افزایش دهیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: استان فارس توانست در رده‌های سازمان بسیج رتبه نخست را در مشارکت برنامه‌های قرآنی کشور کسب کند.

انتهای پیام
captcha