بهره‌مندی 15 هزار بیمار صعب‌العلاج از بیمه سلامت در یزد
کد خبر: 4162506
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

بهره‌مندی 15 هزار بیمار صعب‌العلاج از بیمه سلامت در یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از بهره‌مندی ۱۵ هزار و ۶۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج با هزینه بیش از چهار میلیارد تومان از خدمات این بیمه در استان خبر داد.

محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، امروز، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش بیمه‌ای رایگان ویژه افرادی که در دهک اول تا پنجم قرار دارند، گفت: افرادی که هیچگونه بیمه‌ای نداشته و در دهک اول تا پنجم درآمدی هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه سلامت در سراسر استان به صورت رایگان بیمه شوند.

دریجانی با اشاره به اینکه تمامی فرایند ثبت‌نام برای این افراد رایگان است اظهار کرد:  افراد دهک ششم نیز ۲۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و بقیه دهک‌ها نیز با تخفیف و کمترین هزینه بیمه می‌شوند. به نحوی که برای دهک ششم ۲۷۸ هزار تومان، دهک هفتم ۴۳۰ هزار تومان، دهک هشتم ۵۷۴ هزار تومان، دهک نهم ۷۱۷ هزار تومان و برای دهک دهم یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان در یک سال تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار بیمار دیابتی، فشار خون و سرطانی در استان یزد نشان‌دار شدند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ بار مراجعه بیماران خاص و صعب‌العلاج به این نهاد صورت گرفته که چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در این زمینه هزینه شده است.

دریجانی ادامه داد: در استان یزد ۳۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ماهیانه ۵۷ میلیارد تومان برای آنها هزینه می‌شود که ۳۳ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و ۲۴ میلیارد تومان بخش خصوصی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه ۴۷ درصد خدمات مربوط به بیماران غیربومی می‌شود بیان کرد: این بیماران از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جدیداً نیز خوزستان مراجعه زیادی دارند که اغلب برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی، مغز و اعصاب و سرطان به این استان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha