مقابله با جنگ ترکیبی در هر سطحی یک رسالت است
کد خبر: 4164246
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
سرلشکر صفوی:

مقابله با جنگ ترکیبی در هر سطحی یک رسالت است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما هم‌اکنون هم در جنگ ترکیبی و در هر سطحی که قادر هستیم، باید کمک به آحاد مردم به ویژه طبقات ضعیف را یک رسالت، یک وظیفه وجدانی و اخلاقی و انسانی خودمان بدانیم.

سرلشکر صفوی

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید گمنام که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: کشور عزیز ما ایران در منطقه غرب آسیا، در حال عبور از یک شرایط خاص و رسیدن به یک شرایط مطلوب است ما اصطلاح مرحله گذار ژئوپلیتیکی را نسبت به این مرحله به کار می‌بریم و اصطلاح ساده‌اش مرحله عبور از یک پیچ تاریخی است.

وی با بیان اینکه به فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم علیهم‌السلام، ملت بزرگ ایران به خودباوری و خودآگاهی برای تعیین سرنوشت خود در مقابل طرح‌های بیگانگان رسیده است، تأکید کرد: رهبر مقتدر و دولت خدمتگذار ایران و قوای سه‌گانه و قوای مسلح ایران در یک هم‌افزایی به‌دنبال حل مشکلات کوچک و بزرگ مردم صبور و انقلابی ایران هستند.

ایجاد یأس؛ سیاست دشمنان

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: البته سیاست دشمنان اسلام و ایران ایجاد یأس، ناامیدی و بحران‌آفرینی و خدشه در امنیت و آرامش زندگی مردم است، آن‌ها به دنبال فشار اقتصادی و روحی و روانی، جنگ ترکیبی برای تأثیرگذاری روی اذهان، باور‌ها و ارزش‌ها و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: پیام این مراسم معنوی شهید گمنام، پیام شهیدان ۴۴ سال گذشته یعنی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای، شهدای کرونا و دیگر شهدا به ما «فاستقم کما امرت» است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه استقامت و امیدآفرینی رمز عبور از شرایط فعلی است، گفت: در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، اساتید و معلمان و همه کسانی که صاحب نفوذ کلام هستند، تریبون و رسانه در اختیار دارند و در فضای مجازی فعال هستند، وظیفه دارند به جهاد تبیین عمل کنند و فداکاری‌های نسل قبلی و فداکاری‌های بزرگ شهیدان، جانبازان، آزادگان سرافراز را به نسل فعلی منتقل سازند.

ضرورت درک راهبرد بیگانگان

وی افزود: ما وظیفه داریم راهبرد بیگانگان و طراحی دشمنان را درک کنیم و در مقابل آن از ایران عزیز از ملت بزرگمان، از منافع ملی و امنیت ملی مراقبت کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه این شهیدان به خاک افتاده اند تا ملت ایران و اسلام ناب محمدی ایستاده و قائم بر حق بماند تأکید کرد: آن‌ها رفتند تا اسلام و ایران بماند هر کسی در ایران زندگی می‌کند مدیون شهداست.

وی با بیان یک بیت شعر «من از بینوایی نیم روی زرد، غم بینوایان رخم زرد کرد»، اظهار کرد: امروز خون دل خوردن سخت از جان دل دادن است.

مقابله با جنگ ترکیبی رسالت ماست

سرلشکر صفوی ادامه داد: ما هم‌اکنون هم در این جنگ ترکیبی و در هر سطحی که قادر هستیم، باید کمک به آحاد مردم به ویژه طبقات ضعیف را یک رسالت، یک وظیفه وجدانی و اخلاقی و انسانی خودمان بدانیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان گفت: مردم‌داری و مردم‌یاری سیره شهدا بوده است آیا ما هیچ نسبتی با آرمان و خواسته شهیدان داریم یا فاصله گرفته‌ایم؟ اگر به اذن الهی این شهدای گرانقدر زنده می‌شدند از ما چه سؤالی می‌کردند؟ ما چه پاسخی می‌دادیم؟ ما از او چه سؤالاتی می‌پرسیدیم و او چه پاسخ می‌داد؟

انتهای پیام
captcha