خدمات کتابخانه‌ها منسجم و اثرگذار باشد
کد خبر: 4164438
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

خدمات کتابخانه‌ها منسجم و اثرگذار باشد

استادیار دانشگاه تبریز گفت: خدمات کتابخانه‌ای باید منسجم و به شکل اثرگذار ارائه شود تا مخاطبان از ثمرات و نتایج آن بهره‌مند شوند.

اکبر مجیدی استاد یار دانشگاهبه گزارش ایکنا از اردبیل، در دومین روز از برگزاری دوره آموزشی مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی، کارگاه آموزشی «مبانی خدمت» توسط اکبر مجیدی، استادیار دانشگاه تبریز برگزار شد.

اکبر مجیدی، استادیار دانشگاه تبریز، ۳۱ مردادماه، در حاشیه برنامه مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با تشریح مبانی خدمات در کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: ما در قالب کارگاه مبانی خدمت سعی می‌کنیم تا با توجه به عناصر و ملزومات خدمت بتوانیم از ظرفیت سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی استفاده کرده و نتایج سودمندی را در این بخش شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بهتر و شایسته باید مبتنی بر تقاضا و نیاز کاربران ارائه شود تا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و حتی بحران بلایای طبیعی بتوان از خدمات ارائه شده بهره لازم را برد. مجیدی مفهوم و معنای خدمت را در عصر کنونی متفاوت از گذشته اعلام و تصریح کرد: خدمت در تعریف جدید، مبادله نادیده بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده است که ملموس و قابل تملیک نیست.

استادیار دانشگاه تبریز ادامه داد: نگاه ما به خدمت در کتابخانه‌های عمومی باید از حالت سنتی خارج شده و نگاه متفاوت به خود بگیرد تا با طراحی خدمات متنوع بتوان در کتابخانه‌های عمومی به شکل جامع و کامل در خدمت مراجعین بود.

مجیدی با بیان اینکه خدمت در خلا اتفاق نمی‌افتد و کتابداران و مسئولان باید نگاه سیستمی و جامع به خدمات کتابخانه‌ای داشته باشند، ادامه داد: اگر چنین نگاهی رقم بخورد دیگر خدمات کتابخانه‌ها را مجزا و تکه تکه نمی‌بینیم بلکه این خدمات اثرگذار و به شکل بافت محور ارائه می‌شود تا در این زیست بوم شایستگی ارائه خدمات را شاهد باشیم.

وی ویژگی این خدمت را در بهره‌گیری از ایده‌پردازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم رضایت‌مندی خدمت‌گیرنده و خدمت‌کننده دانست و اظهار کرد: در این بستر می‌توانیم کتابخوان‌های وفادار و عاشق مطالعه را جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha