تلاش برای ایجاد شبکه‌ای فراگیر در مباحث فرهنگی دانشجویان
کد خبر: 4166059
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

تلاش برای ایجاد شبکه‌ای فراگیر در مباحث فرهنگی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، رسالت مهم این معاونت را ایجاد شبکه‌ای فراگیر و اثرگذار در حیطه فرهنگی و ارتقای خدمات در حوزه دانشجویی عنوان کرد.

محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 8 شهریورماه در جمع خبرنگاران اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، توسعه فعالیت‌های جهادی، ارتقای سطح رفاه دانشجویی در کنار گسترش و ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی را از اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد.

وی، رسالت مهم این معاونت را ایجاد شبکه‌ای فراگیر و اثرگذار در حیطه فرهنگی و ارتقای خدمات در حوزه دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: تلاش‌های تیم مدیریتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سه حیطه دانشجویی، اساتید و کارکنان به همراه خانواده‌های آنان را شامل می‌شود تا بتوان با ایجاد شبکه‌ای فراگیر و اثرگذار، خدمات تخصصی لازم به بهترین شکل ممکن به گروه‌های هدف ارائه شود.

انباردار افزود: این معاونت با ارائه بسته‌های تشویقی ابتکاری، در پی اثرگذاری بر روند جوانی جمعیت و فرزندپروری بوده و این مقوله را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود مورد توجه قرار داده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در یک سال گذشته، 103 فقره تسهیلات بانکی در قالب وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن به ارزش بیش از پنج میلیارد و 245 میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط ارائه شده که در حال پیگیری برای تأمین منابع و افزایش خدمات لازم هستیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی یک دستگاه خوابگاه ویژه متاهلان با ظرفیت 82 واحد به عنوان دیگر محور اقدامات این معاونت در حیطه جوانی جمعیت ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی این خوابگاه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تنهایی بیش از 40 درصد از ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را دارا می‌شود.

انباردار، ارائه بسته‌های مواد غذایی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، خدمات رایگان تخصصی و بهبود فضاسازی در خوابگاه‌های ویژه متأهلان را بخشی دیگر از خدمات این معاونت در حیطه جوانی جمعیت برشمرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توسعه فعالیت‌های جهادی را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این معاونت برشمرد و افزود: با وجود تلاش‌های فراوانی که در سالیان گذشته در سطوح ملی و محلی برای سازندگی کشور انجام شده است، هنوز هم شاهد وجود برخی مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستیم که از مواهب و امکانات اجتماعی و رفاهی کمتری برخوردار هستند که شاید یکی از بهترین روش‌ها برای ارائه خدمات به اهالی این مناطق، در حال حاضر انجام فعالیت‌های سلامت‌محور جهادی بوده و طی ماه‌های گذشته به‌همت تیم‌های دانشجویی و نیز با کمک معاونت‌های مرتبط در دانشگاه، با قدرت و دقت بسیار در حال توسعه است.

وی از حضور فعالانه تیم‌های جهادی این دانشگاه در ایام برگزاری سفر زیارتی اربعین در روزهای اخیر یاد کرد و گفت: در سفر اربعین سال گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز با برپایی 13 کمپ درمانی و با حضور بیش از 600 نیروی اجرایی، به عنوان بزرگترین تیم جهادی درمانی دانشجویان در کشور عراق در خدمت‌رسانی به زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) نقش پر رنگی را ایفا کرد.

انباردار با بیان اثر مستقیم ارتباط میان آسایش و آرامش روحی و روانی دانشجویان با وضعیت تحصیلی آنان و اثراتی که شرایط رفاهی بر موفقیت‌های تحصیلی و آینده شغلی دانشجویان می‌گذارد، موضوع ارتقای سطح رفاه دانشجویان نیز یکی دیگر از دغدغه‌های مهم این معاونت به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی متعدد حضوری و غیر حضوری برای گروه‌های هدف یاد کرد که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف ارائه الگوهای برتر، در راستای گسترش و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

انباردار گفت: طبق معمول این برنامه‌های آموزشی به همت مرکز مشاوره و سلامت روان و با همکاری مدیریت امور فرهنگی این دانشگاه، با حضور اساتید برجسته و متخصص و مجرب برگزار می‌شود.

وی از تلاش برای توسعه هر چه بیشتر فضای ورزشی دانشگاه، کسب 8 دوره متوالی رتبه اول در بزرگترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت، احراز مقام برتر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ، کسب مقام قهرمانی در جشنواره ورزش‌های مجازی و الکترونیکی را به عنوان بخشی دیگر از موفقیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی یک سال اخیر نام برد.

انتهای پیام
captcha