معلمان الگوهای دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنند
کد خبر: 4170662
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

معلمان الگوهای دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه معلمان نباید بگذارند الگوهای دوران دفاع مقدس فراموش شود، گفت: معلمان الگوهای دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان تبیین کنند تا دانش‌آموزان قله و مسیر راه را متوجه شوند و با این مهم سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی شوند.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در آیین نواختن زنگ مهر که در دبیرستان دخترانه شهدای غزه در بجنورد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزارشد، اظهارکرد: تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز نشانگر بصیرت معلمان در کلاس درس بوده که در هشت سال دفاع مقدس نشان داده شد.

وی با بیان اینکه دشمنان بخواهند نظامی را ساقط کنند، نظام تعلیم و تربیت آن را تضعیف کنند، افزود: اگر نهادخانواده، آموزش و پرورش و مباحث الگوگیری‌ها ضربه ببینند آن نظام روی سعادت را نخواهد دید.

نوری با اشاره به فتنه سال گذشته و اینکه دشمنان با شعار انحرافی نهاد خانواده را هدف قرارداده بودند، گفت: اگر نهاد خانواده به عنوان مقدس ترین نهادضربه دیده و فساد و اختلاف در آن ورود کند تربیت صحیح صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بدون خانواده نمی‌تواند کارکرد صحیحی داشته باشد، و موضوع تربیت نخست به خانواده برمی‎گردد، افزود: هنگامی که پیشینه شهدا را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه از خانواده‌های اصیلی برخوردار هستند و تبیین مسیر شهادت و ایثار از خانواده شروع شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت در جوامع مختلف اقدام به کشتار دانشمندان، علما و دانش‌‎آموزان کرده و یا در نظام تعلیم و تربیت مانع ایجاد می‌کنند، افزود: اگر جامعه‌ای الگو نداشته باشد تعالی صورت نمی‌گیرد با توجه به وجود الگوهای بسیار در قرآن کریم این در حالیست که دوران دفاع مقدس هم الگوهای خوبی برای همگان دارد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان نباید بگذارند الگوهای دوران دفاع مقدس فراموش شود ، گفت: معلمان الگوهای دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنند تا دانش آموزان قله و مسیر راه را متوجه شوند و با این مهم سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی گردند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی نیز در این آیین با تاکید بر اینکه معلمان بیشتر به مسائل معنوی و مباحث قرآنی و کتاب قرآن در کلاس‌های درس توجه کنند، افزود: معلمان صرفا به دنبال ارائه مطالب علمی به دانش آموزان نباشد بلکه مباحث تربیتی و معنوی را هم مورد توجه قرار داده و این مهم را در کلاس‌های درس احیاء کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به اهمیت قرآن پی برده‌اند و به همین دلیل سعی می‌کنند با هجمه‌های فرهنگی نقش این کتاب آسمانی را در جامعه کمرنگ کنند، تصریح کرد: توجه به مسائل علمی و تربیتی همزمان با یکدیگر سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha