راه‌اندازی کاروان «ایران قوی» در منطقه 13
کد خبر: 4171023
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

راه‌اندازی کاروان «ایران قوی» در منطقه 13

شهرداری منطقه 13 با راه‌اندازی کاروان خودروهای گل‌آرایی شده، بیعت با لاله‌ها و برگزاری بزرگداشت‌های مختلف در محلات، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را زنده می‌کند.

کاروان «ایران قوی»محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: هفته دفاع مقدس، ایام زنده کردن و صیانت از ارزش‌هایی همچون اتحاد، برادری، ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند است که در این راستا اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه13، پیرو دستورالعمل ابلاغی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نسبت به اجرای برنامه‌ و رویدادهای مختلف در محدوده محلات اقدام کرده است. 

وی به راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی «ایران قوی در محدوده» اشاره کرد و افزود: این کاروان متشکل از موتورسیکلت و خودروهای عملیاتی مزین به گل‌آرائی با پخش نواهای دوران دفاع مقدس در محدوده به حرکت در می‌آیند. 

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه بزرگداشت‌های مختلف از قبیل شب شهر و خاطره دفاع مقدس و مرام عاشقی در قالب دیدار با خانواده شهدا در این منطقه برگزار می‌شود، گفت: حضور در این محفل‌ها سبب می‌شود تا به آرمان‌ها و اهداف شهدا نزدیک شده و نسل امروز را بیش از گذشته با این آرمان‌ها آشنا کنیم. 

علی‌احمدی با اشاره به ویژه‌برنامه «بیعت با لاله‌ها» افزود: غبارروبی و عطرافشانی مقبره شهدای گمنام واقع در بوستان سیمرغ و دو کوهه با حضور مدیران شهرداری منطقه13، پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت با همراهی خانواده‌های شهدا، محور این ویژه‌برنامه است. 

شهردار منطقه 13 تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در قالب نمایشگاه ،استیج، نمایش، روایتگری، سرود و ... در بوستان‌ها و مکان‌های پرتردد سطح منطقه از جمله بوستان پیروزی و فلکه دوم نیروی هوایی اجرائی می‌شود. 

علی‌احمدی سنگرسازی نمادین در نواحی و ساختمان ستادی و فضاسازی محیطی مناطق جنگی جلوی درب ساختمان‌های نواحی، ساختمان‌های اصلی ستادی، تولید محتوا در فعالیت‌های مجازی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در منطقه 13 اعلام کرد. 

شهردار منطقه 13 دفاع ‏مقدس را یک نقطه آرمانی برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما این است که نسل امروز را بر حفظ این آرمان‌ها آگاه کرده و آن‌ها را تشویق به ادامه راه شهدا و رزمندگان اسلام کنیم. 

یادآور می‌شود، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی، جنگی تمام‌عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که به همین دلیل از 31 شهریورماه به مدت یک هفته به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 

انتهای پیام
captcha