برگزاری ۲۰ برنامه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد قزوین
کد خبر: 4172520
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
توسط مرکز وکلای دادگستری صورت گرفت؛

برگزاری ۲۰ برنامه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد قزوین

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: هر هفته پس از نماز مغرب و عشا، در یکی از مساجد سطح شهر قزوین با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌شود که در نیمه اول سال جاری بیش از ۲۰ برنامه مشاوره رایگان در مساجد در سطح شهر اجرا شده است.

مشاوره حقوقی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین، با بین اینکه کلیه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت معاضدتی و تسخیری در مرکز وکلای دادگستری استان قزوین به صورت رایگان و با مشارکت اعضای مرکز به شهروندان متقاضی در تمامی مراکز قضایی سطح استان انجام می‌شود؛ اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه داده و برای ۹۴ پرونده قضایی، وکیل معاضدتی یا تسخیری معرفی کرده است و آمار معاضدت قضایی نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور همکاران ما در دوایر قضایی سراسر استان، هر هفته پس از نماز مغرب و عشا، در یکی از مساجد سطح شهر با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان مشاوره رایگان داده می‌شود که در نیمه اول سال جاری بیش از ۲۰ برنامه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد در سطح شهر اجرا شده است.

این مسئول در این باره افزود: علاوه بر این موارد به مناسبت‌های مختلف، همکاران ما با برنامه‌ریزی کمیسیون معاضدت و وکالت تسخیری مرکز وکلای استان قزوین ضمن حضور در کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی به ارائه خدمات مشاوره رایگان می‌پردازند.

وی تصریح کرد: وکیل تسخیری در مواردی که قانون با توجه به نوع جرم و مجازات بر ضرورت داشتن وکیل تأکید دارد و با عنایت به اینکه جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت نخواهد داشت در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می‌شود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می شود و حق الوکاله وکلای معاضدتی تا زمان حصول تمکن مالی موکل رایگان است.

نویسنده در پایان گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره درباره مسائل حقوقی خود به صورت رایگان با سامانه تلفنی ۱۲۹ مرکز وکلای دادگستری تماس گرفته یا به دفاتر مشاوره حقوقی مستقر در کلیه مراکز قضایی سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha