فضائل پیامبر اکرم(ص) از منظر صحیفه سجادیه
کد خبر: 4172704
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

فضائل پیامبر اکرم(ص) از منظر صحیفه سجادیه

امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به توصیف ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) پرداخته و خداوند متعال را به خاطر نعمت وحود پیامبر(ص) می‌ستاید.

حجت‌الاسلام علیرضا قبادی، جامعه‌شناس و کارشناس دین، به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) در یادداشتی به تبیین مفهوم دعای امام سجاد (ع) در رابطه با پیامبر (ص) پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

در این گفتار با استناد به دعای دوم امام علی بن‌الحسین (ع) در صحیفه سجادیه به برخی از فضایل و مرتبت پیامبر خاتم (ص) اشاره می‌شود.

حمد و سپاس خدایی را است که به ما احسان کرد و منت گذاشت و حضرت محمد (ص)، را در زمانه ما و نه در امت‌های گذشته و نه در زمان‌های پیش از ما فرستاد.

محمد امانت‌دار وحی خداوند، بهترین خلقش، برگزیده بندگانش، امام رحمت، پیشوای خیر و کلید برکت است، خدایا پس بر او صلوات فرست. خدایا! محمد (ص) تلاش زیادی در تبلیغ و دعوت دین تو کرد، به گونه‌ای که برای احیای دین و آئین تو خود را به سختی افکند، در راه رضای تو با خویشان درافتاد، از وطن خویش آواره شد، جان خویش را برای خیرخواهی بندگان تو مصروف داشت و در این مسیر، دلسوزانه گام برداشت تا اینکه تلاش او به ثمر نشست و دین تو آشکار و مستقر شد و آئین تو عزت یافت.

پروردگارا! به سبب رنجی که پیامبر و نبی تو محمد (ص) در راه تو تحمل کردند، جایگاه او را در بهشت خود، در منزلگاهی قرار ده که هیچ فرستاده دیگری و فرشته مقربی در آن جایگاه با او هم رتبه نباشد.

خدایا!‌ ای وفا کننده به وعده!‌ای جایگزین کننده بدی با خوبی!، او را در میان خاندان و امت مومن‌اش، با گسترده‌ترین و عظیم‌ترین شفاعت‌هایی که به او وعده فرمودی، معروف دار.

انتهای پیام
captcha