از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری
کد خبر: 4176585
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
آخرین تحولات فلسطین

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز تجاوزات خود به غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد که منجر به شهادت ده ها نفر شد. بمباران مستمر غزه تاکنون 3785 شهید و بیش از 12000 زخمی برجای گذاشته است که اکثریت آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختریبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز تجاوزات خود به غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد که منجر به شهادت ده ها نفر شد، بمباران مستمر غزه تاکنون 3785 شهید و بیش از 12000 زخمی برجای گذاشته است که اکثریت آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

از سویی به گفته رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی ارتش اشغالگر خود را برای حمله زمینی به نوار غزه آماده می‌کند.

علاوه بر این به گفته خبرنگار الجزیره کابینه رژیم صهیونستی طرح کمکی برای تخلیه ساکنان شهر عسقلان را تصویب کرده است.

تقویت حضور پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی 

به گفته خبرنگار الجزیره، نظامیان صهیونیستی حضور خود را در مجاورت مسجد الاقصی و شهر قدیمی در قدس اشغالی تقویت کرده‌اند.

این خبرنگار تصریح کرد: پلیس اشغالگر محدودیت‌های شدیدی را برای جلوگیری از ورود فلسطینیان برای اقامه نماز جمعه به مسجد الاقصی اعمال می‌کند.

دستگیری ده‌ها شهروند فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه ده‌ها فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

خبرگزاری فلسطین گزارش داد که نیروهای اشغالگر سحرگاه امروز 32 نفر را در استان الخلیل دستگیر کردند.

همچنین گزارش شده است که نظامیان اشغالگر 12 شهروند اهل بیت لحم و 6 شهروند نابلس را دستگیر کردند.

خروج نیروهای اشغالگر اسرائیل از اردوگاه نورشمس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از درگیری 27 ساعته از اردوگاه نور شمس در نزدیکی طولکرم در شمال کرانه باختری عقب‌نشینی کردند.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن 13 فلسطینی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس خبر داد که طی آن یک پهپاد فلسطینیان را در اردوگاه هدف قرار داد و یک سرباز صهیونیست از یگان مستعربین نیز به هلاکت رسید و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

بمباران 100 هدف در غزه از سوی رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دیشب 100 هدف جدید در نوار غزه را بمباران کرده است. بخش عمده این اهداف را زیرساخت‌های غیر نظامی مانند بیمارستان‌ها، خانه‌ها، مساجد و کلیساها و همچنین خانه‌های مسکونی تشکیل می دهد.

تخلیه شهرک کریات شمونه در نزدیکی مرز لبنان

به گزارش رویترز وزارت دفاع رژیم صهیونیستی از اجرای طرحی برای تخلیه ساکنان شهرک کریات شمونه در نزدیکی مرز لبنان خبر داد.

در همین زمینه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که راکت‌هایی که از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد، از طرف حزب‌الله بوده، اگرچه حماس مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

ابراز نگرانی کمیسیون اروپا از گسترش دامنه درگیری در نوار غزه

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا دیروز، پنجشنبه، گفت که خطر گسترش دامنه جنگ بین رژیم صهیونیستی و غزه «واقعی» است و تأکید کرد که گفت وگو بین این رژیم و کشورهای همسایه باید ادامه یابد. فون در لاین - در سخنرانی در موسسه هادسون در واشنگتن - افزود: «ما می‌بینیم که خیابان‌های کشورهای عربی سراسر منطقه پر از خشم در است و بنابراین خطر توسعه درگیری در ابعاد منطقه‌ای واقعی است.» فون در لاین ادعا کرد: ایران فقط می‌خواهد شعله هرج و مرج را شعله ور کند و روسیه از نزدیک نظاره گر است به گفته او روسیه و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شبیه به هم هستند. رژیم صهیونیستی برای چهاردهمین روز متوالی با حمایت کشورهای غربی، حملات هوایی، زمینی و دریایی را به غزه ادامه می‌دهد که در نتیجه آن تاکنون حدود 4000 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر به تخریب کامل محله‌های مسکونی، آواره شدن اکثر ساکنان و قطع برق و آب شده است. سازمان ملل متحد نسبت به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی هشدار داده است چرا که در نتیجه این حملات 4 بیمارستان از کار افتاده و اجساد شهدا زیر آوار مانده‌اند.

حمله موشکی حماس به سدیروت

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت (حماس) اعلام کرد که با موشک به شهرک سدیروت حمله کرده است. به گزارش خبرنگار الجزیره آژیر خطر در سدیروت و شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

فراتر رفتن شمار شهدای فلسطینی از 4000 نفر 

 گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه بیش از 4000 فلسطینی در این باریکه در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم حدود 14000 نفر اعلام کرد. شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این لحظه به 74 نفر و شمار مجروحان هم به بیش از 1300 نفر رسیده است. در حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه طی 24 ساعت گذشته بیش از 370 فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و صدها نفر هم زخمی شدند.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی و موشکی قرار داد. گردان های قسام بارها شهرها و شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه، عسقلان، اسدود، سدیروت، بئر السبع و حتی مناطق شمالی فلسطین اشغالی را هدف حمله راکتی و موشکی قرار داد. همزمان با این حملات، حزب الله لبنان نیز به حملات راکتی خود به اراضی اشغالی از جنوب لبنان و شلیک موشک های ضدزره به سمت نیروهای دشمن ادامه داد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که منابع رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در جریان این حملات 1500 صهیونیست به هلاکت رسیده و 4834 نفر دیگر زخمی شده اند.

اعلام همبستگی مسلمانان در مصر، اردن و ترکیه با مردم مظلوم فلسطین

دکتر محمد الخلایله وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن از ائمه جماعات و خطبای مساجد در سراسر این کشور خواست تا پس از اقامه نماز جمعه برای شهدای بی گناه در نوار غزه و فلسطین اشغالی نماز غایب برگزار کنند.

خلایله این موضوع را در بیانیه‌ای خطاب به تمام مدیران ادارات اوقاف اردن اعلام کرد.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

از سویی میلیون ها مصری نیز پس از اقامه نماز جمله برای حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن به خیابان آمدند.  مردم استانها مختلف مصر با حضور میلیونی خود در خیابانها ضمن اعلام حمایت از آرمان فلسطین، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.  

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

در ترکیه نیز،  مساجد سراسر این کشور، به منظور ادای احترام به  شهدایی که در اثر بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند، اقدام به پخش قرآن و تکبیر کردند.

«جمعه خشم» قضات تونسی در اعتراض به جنایت‌های اسرائیل

قضات تونسی روز جمعه در اعتراض به «جنایت اسرائیل» در نوار غزه، «روز ملی خشم» را در تمامی دادگاه های این کشور به اجرا گذاشتند.

این تظاهرات توسط انجمن قضات تونس سازماندهی شد و طی آن معترضان شعارهایی را در حمایت از آرمان فلسطین سر دادند

در طول روز، تمامی جلسات به حالت تعلیق درآمد و قضات با لباس قضایی در مقابل کاخ دادگستری در تونس و بقیه مقر دادگاه های استیناف در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به تظاهرات پرداختند.

انس الحمیدی، رئیس انجمن قضات تونس در سخنرانی خود در این تظاهرات گفت: سازماندهی روز خشم در همبستگی با فلسطین و در محکومیت تجاوزات صهیونیست ها صورت می گیرد.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

الحمیدی جنایت نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی شنیع مختلف که توسط نیروهای اشغالگر علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان در غزه هر ساعت و هر روز تحت نظارت ویژه ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، به شدت محکوم کرد.

وی رژیم صهیونیستی را به پیگیری سیاست پاکسازی قومی و آوارگی اجباری علیه مردم بی دفاع فلسطین متهم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم این کشورهای غربی که برای حفاظت از «اسرائیل» رقابت می کنند، تصاویر مردم بی‌گناهی را که در غزه کشته شدند فراموش نکنند.

فراتر رفتن شمار شهدای فلسطینی از 4100 نفر

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز از جنگ غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد که منجر به کشته شدن ده ها نفر شده است. بمباران مستمر غزه تاکنون 4137 شهید و بیش از 13000 زخمی برجای گذاشته که اکثریت آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین حال مشاور ارشد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نبرد غزه سخت خواهد بود، افزود: می‌دانیم که تاوان آن را خواهیم پرداخت و تعدادی از جوانان ما برنخواهند گشت.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

اونروا خواستار دسترسی پایدار و بدون مانع به کمک است

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) خواستار دسترسی پایدار و بدون مانع به کمک های بشردوستانه شد و خواستار پایبندی به قوانین بین المللی بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان، زیرساخت ها و تاسیسات سازمان ملل شد.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

به گفته اونروا پناهگاه‌های این سازمان که بیش از نیم میلیون نفر را در خود جای داده‌اند، به‌ویژه در جنوب نوار غزه از ازدحام جمعیت رنج می‌برند.

حماس خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح شد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد: ما خواستار باز شدن دائمی و مستمر گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان برای مداوا و انتقال کمک‌ها به تمام مناطق نوار غزه هستیم.

محدود کردن بحث به آوردن 20 کامیون کمک به غزه، تلاش آمریکایی-صهیونیستی برای منحرف کردن توجهات از وضعیت در غزه است.

توزیع کمک تنها در جنوب نوار غزه به اشغالگران اجازه می‌دهد تا مردم ما را تحت فشار بگذارند تا برای آماده شدن برای آوارگی خود به سمت جنوب حرکت کنند.

دبیرکل سازمان ملل در گذرگاه رفح خواستار آتش‌بس فوری برای کمک رسانی به نوار غزه شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس بدون قید و شرط بشردوستانه برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به نوار غزه شد و همچنین بر لزوم تسریع در انتقال کمک‌های بشردوستانه از سمت مصری گذرگاه رفح به نوار غزه تاکید کرد.

گوترش امروز جمعه در گذرگاه رفح در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: علیرغم توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، شرایطی وجود دارد که مانع دسترسی آن به نوار غزه می‌شود.

از تداوم حملات به غزه تا شدت گرفتن درگیری‌ها در کرانه باختری

وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد با مصر، «اسرائیل» و ایالات متحده برای روشن کردن شرایط و تلاش برای کاهش این محدودیت‌ها همکاری می‌کند تا امکان ورود کامیون‌های کمک‌رسان به سرعت و بیشترین مقدار ممکن را فراهم کند.

وی افزود: «دو میلیون نفر در غزه از کمبود آب، غذا، سوخت و درمان رنج می برند. آنها زیر بمباران زندگی می‌کنند و برای زنده ماندن به همه چیز نیاز دارند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد تایید کرد که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روند توزیع کمک ها در نوار غزه را بر عهده خواهد گرفت.

وی گفت که باید اطمینان حاصل شود که سوخت کافی در غزه برای رساندن کمک به ساکنان نوار وجود دارد.

سازمان عفو ​​بین‌الملل حمله بی‌رویه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان غزه را محکوم کرد

عفو بین‌الملل اعلام کرد: حملات غیرقانونی و بی‌رویه رژیم صهیونیستی را که باعث تلفات غیرنظامی قابل توجهی در غزه شد، مستند کرده است.

عفو بین الملل تصریح کرد: نتایج تحقیقات این سازمان در مورد حملات رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که این رژیم قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی اقدامات احتیاطی ممکن را برای اجتناب از حمله به غیرنظامیان انجام نداده و بین اهداف نظامی و غیرنظامی تمایز قائل نمی‌شود.

عفو بین‌الملل تأیید کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی بی‌اعتنایی تکان‌دهنده‌ای به جان غیرنظامیان نشان داده و زیرساخت‌ها را ویران کرده اند. به گفته این سازمان در محاصره غیرقانونی غزه را به بزرگترین زندان روباز جهان تبدیل شده است

حماس دو زندانی آمریکایی خود را آزاد کرد

سخنگوی گردان های القسام از آزادی دو زندانی آمریکایی به دلایل بشردوستانه در واکنش به تلاش های قطر خبر داد.

سخنگوی گردان های القسام افزود: ما این دو زندانی آمریکایی را آزاد کردیم تا به مردم آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعاهای بایدن و دولتش ادعاهای نادرستی است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که تل آویو تایید کرده است که گردان های قسام این دو فرد را آزاد کرده‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha