گذرگاه رفح بسته شد/ آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه
کد خبر: 4176841
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

گذرگاه رفح بسته شد/ آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه

بسته شدن گذرگاه رفح، اعلام آمادگی آستان مقدس حسینی برای درمان مجروحین غزه، افزایش آمار شهدا به 5385 و هلاکت 308 نظامی صهیونیست و تعطیلی 32 بیمارستان و مرکز درمانی غزه از جمله تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی امروز همزمان با برگزار اجلاس صلح قاهره مناطق مختلف نوار غزه را زیر آماج حملات هوایی خود قرار داد.

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به چهار هزار و 385 نفر افزایش پیدا است.

از این تعداد یک هزار و 756 نفر کودک و 976 نفر دیگر هم زن هستند، افزون بر 13 هزار و 561 نفر دیگر که در این حملات زخمی شدند.

اعلام آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه و بسته شدن گذرگاه رفح/اماده

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی یا کمبود سوخت هفت بیمارستان و 25 مرکز درمانی از کار افتادند.

از سوی دیگر گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جرایم امروز رژیم اشغالگر تل‌آویو، پایتخت این رژیم و شهرک‌های همجوار نوار غزه را هدف شلیک ده‌ها راکت قرار داده است.

در همین حال گذرگاه رفح در مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی امروز پس از عبور 20 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به سمت نوار غزه بسته شد.

اعلام آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه و بسته شدن گذرگاه رفح/اماده

سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه گفت: کمک‌هایی که امروز به نوار غزه رسیده مثل قطره‌ای در دریای نوار غزه است که با فاجعه انسانی روبه روست و  اگر کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه متناسب با نیازهای شدید این منطقه نباشد هیچ فایده و ارزشی ندارد.

وی تأکید کرد: نوار غزه در حال حاضر نیاز مبرم به سوخت دارد که عنصری حیاتی برای ادامه کار بیمارستان ها و ایستگاه های تسویه آب و سایر تاسیسات اصلی است در حالی که ارتش اسرائیل امروز اعلام کرد که اجازه ورود سوخت را هرگز نمی دهد.

معروف ضمن درخواست از آنروا به عنوان طرف تحویل گیرنده کمک ها برای توزیع آن بین بخش های مختلف نوار غزه گفت: باید گذرگاهی امن در مرز رفح باز شود تا مایحتاج انسانی و خدماتی را که کاملا نایاب است برای نوار غزه تامین کند و همچنین اجازه خروج بیماران و مجروحین به منظور ارائه درمان به آنها در خارج از غزه داده شود.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در غزه گفت قبل از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزانه 500 کامیون وارد نوار غزه می‌شد، اما از هفتم اکتبر همه چیز قطع شد.

وی افزود: غرب به آزاد کردن اسرای خارجی اهتمام دارد اما به بیش از دو میلیون آواره زیر بمباران دشمن در غزه اهمیتی نمی‌دهد.

از سوی دیگر یواف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم امروز در جریان بازدید از جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی گفت: ما باید برای همه احتمال ها آماده باشیم.

ارتش اسرائیل هم امروز اعلام کرد که تعداد نظامیان کشته شده این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی تاکنون به 308 نفر و تعداد اسرا به 210 نفر رسیده است.

اعلام آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه و بسته شدن گذرگاه رفح/اماده

آستان مقدس حسینی هم امروز شنبه اعلام کرد که آماده انتقال و درمان مجروحین نوار غزه در بیمارستان‌های آستان در کربلای معلی است.

در بیانیه آستان حسینی آمده است: ما آمادگی کامل خود را برای پذیرش درمان مجروحین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در بیمارستان‌های آستان در استان کربلای معلی و طبق هماهنگی با طرف‌های ذیربط در دولت عراق را اعلام می‌کنیم .

اعلام آمادگی آستان حسینی برای درمان مجروحین غزه و بسته شدن گذرگاه رفح/اماده

در این بیانیه آمده است: آستان مقدس حسینی آماده است تا هزینه انتقال و درمان و اقامت مجروحین غزه در استان کربلای معلی را تقبل کند.

آستان حسینی این ابتکار بشردوستانه را در راستای عمل به توصیه‌های مرجعیت عالیقدر دینی عراق آیت الله سیستانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha