حمایت آستان مقدس حسینی از خانواده‌های شهدا و مجروحان
کد خبر: 4184090
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

حمایت آستان مقدس حسینی از خانواده‌های شهدا و مجروحان

آستان مقدس حسینی گزارشی از کمک‌های خود در هشت سال گذشته به خانواده‌های شهدا و مجروحان ارائه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، اداره رسیدگی به خانواده‌های شهدا و مجروحان در حرم مطهر امام حسین (ع) اعلام کرد که از زمان افتتاح این بخش در سال 2016 تا نوامبر 2023، تقریباً 15 میلیارد دینار برای کمک به خانواده شهدا و مجروحان در زمینه‌های مختلفی هزینه کرده است.

عماد الجشعمی، مسئول واحد رسانه‌ای این اداره گفت: آستان مقدس حسینی با اجرای رهنمودهای شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده مرجعیت عالی عراق به خانواده‌ها شهدا و مجروحانی رسیدگی کرده است که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفته بودند و نیز شهدا و مجروحانی که از نیروهای امنیتی و دیگر دستگاه‌های نظامی عراق هستند.

وی تصریح کرد: مجموع مبلغ هزینه شده توسط آستان مقدس حسینی از زمان تأسیس این اداره در ابتدای سال 2016 تا نوامبر 2023 حدود 15 میلیارد دینار بوده است که نشان می‌دهد از خانواده شهدا و مجروحان از شمال تا جنوب عراق حمایت شده است.

الجشعمی افزود: هزینه‌های انجام شده در چند حوزه بوده است. از جمله مراقبت‌های بهداشتی که شامل پیگیری پرونده مجروحان و بیماران اعضای خانواده‌های شهدا است. همچنین در زمینه ساخت خانه و کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های شهدا و مجروحان کمک شده است و در زمینه آموزشی نیز از فرزندان آن‌ها حمایت شده است.

وی افزود: امسال برای ششمین سال متوالی برنامه تجلیل از فرزندان شهدا را در مدارس اجرا کردیم که این امر در تمامی استان‌های عراق انجام شد.

آستان مقدس حسینی اداره رسیدگی به امور خانواده شهدا و مجروحان را برای پیگیری امور این خانواده‌ها تأسیس کرد تا از این طریق بهترین خدمات بهداشتی و دیگر خدمات را به آن‌ها ارائه کند.

انتهای پیام
captcha