55 بیماری در صندوق حمایت از بیماران خاص یزد نشان‌دار شد
کد خبر: 4176741
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

55 بیماری در صندوق حمایت از بیماران خاص یزد نشان‌دار شد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان گفت: در قالب این صندوق، 107 بیماری نادر انتخاب و از این تعداد 55 بیماری شایع نشان‌دار و دسته خدمتی برای آن تعریف شد.

محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، امروز، 29 مهرماه به مناسبت هفته گرامیداشت بیمه سلامت در جمع خبرنگاران با اشاره به تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه سال گذشته گفت: در قالب این صندوق، 107 بیماری نادر انتخاب و شهروندان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از این تعداد 55 بیماری شایع مثل دیابت، سرطان، بیماری‌های مادرزادی و ... نشان‌دار و دسته خدمتی برای آن تعریف در سامانه بازگذاری شد و مردم به صورت سیستمی از خدمات صندوق بهره‌مند می‌شوند.

دریجانی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان نیز نشان‌دار شده‌اند اضافه کرد: مردم در قالب این اقدام تنها 10 تا 20 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه در قالب این صندوق 25 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است بیان کرد: تاکنون 33 هزار نفر بیماران دیابتی و فشار خون در استان نشان‌دار شده‌اند که تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند، همچنین افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به این آمار اضافه می‌شوند.

وی، پوشش بیمه مادران باردار، مادران شیرده و فرزندان آنان و کودکان 2 الی 5 سال را از دیگر خدمات برشمرد و گفت: این سه گروه بدون شرط خانوار و به صورت رایگان عضو بیمه سلامت می‌شوند.

دریجانی، پوشش بیمه توان‌خواهان و دهک‌های اول تا پنجم به صورت رایگان، اجرای طرح دارو یار را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: طرح «پزشک خانواده» در مهریز شروع شده و در ابرکوه نیز دنبال می‌شود. در صورتی که این طرح اجرایی شود و مردم پذیرا باشند، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، جمعیت تحت پوشش این بیمه را 319 هزار و 728 نفر تا به امروز اعلام کرد و گفت: این بیمه ماهیانه در بخش دولتی - دانشگاهی 49 میلیارد تومان و در بخش خصوصی - خیریه 27 میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع 76 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود که نزدیک به 50 درصد آن برای افراد غیربومی که از سایر استان‌ها بویژه همجوار مراجعه می‌کنند، هزینه می‌شود.

دریجانی با اشاره به اینکه اکنون دو تا سه درصد مردم بیمه نیستند گفت: متأسفانه افرادی که از هیچ گونه بیمه برخوردار نیستند، هنگامی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، در پرداخت هزینه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، این در حالی است که می‌توانند با کمترین هزینه از بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی یادآور شد: افراد در دهک‌های اول تا پنجم به صورت رایگان بیمه می‌شوند و مبلغ این بیمه برای دهک ششم به صورت سالیانه 167 هزار تومان خواهد بود. این مبلغ برای دهک‌های بالاتر افزوده می‌شود.

انتهای پیام
captcha