فعالان حوزه نوآوری و فناوری در یزد حمایت می‌شوند
کد خبر: 4180007
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

فعالان حوزه نوآوری و فناوری در یزد حمایت می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به استقرار 500 شرکت فناور در مجموعه پارک یزد و مراکز رشد گفت: افراد فعال در این حوزه از ثبت ایده تا تبدیل به محصول و ارائه به بازار به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سید حبیب الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدحبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، امروز، 14 آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها یکی از محورهای مهم بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است به نحوی که سال 1401 به صورت ویژه تحت عنوان دانش‌بنیان‌ها نامگذاری شد.

وی ادامه داد: در سطح استان نیز نگاه بسیار خوبی به علم و فناوری و دانش‌بنیان وجود دارد و حمایت‌های خوبی از سوی استاندار رقم خورده که اتفاقات شاخصی را به همراه داشته است.

میرغفوری افزود: یکی از اقداماتی که به صورت خاص توسط پارک علم و فناوری پیگیری شد، برگزاری سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران بود که در روزهای 17 و 18 آبان ماه با مشارکت اجزای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، محوریت اصلی این کنفرانس را توسعه نوآوری منطقه‌ای و نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصی و جامعه برشمرد و گفت: این کنفرانس در 11 محور شامل «منابع انسانی در سازمان‌های نوآور»، «نوآوری در برنامه‌های ملی توسعه و برنامه هفتم توسعه کشور»، «جامعه، فرهنگ و نوآوری؛ نقش انجمن‌های مردم نهاد، خیران فناوری و جوامع محلی در توسعه نوآوری منطقه‌ای»، «شرکت‌های فناور، بورس و فرابورس»، «تنوع‌بخشی به پارک‌های علم و فناوری و خصوصی‌سازی» و ... برگزار می‌شود.

وی؛ ارائه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری و تبدل تجربیات عناصر مختلف زیست بوم را از اهداف اصلی این کنفرانس بیان کرد و افزود: این کنفرانس از سال گذشته برنامه‌ریزی شد، فراخوان کنفرانس در اردیبهشت منتشر و مهلت ارسال آثار در دو مرحله صورت گرفت.

میرغفوری ادامه داد: پس از ارزیابی آثار، 61 مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شد که از این تعداد 44 مقاله به صورت حضوری و 17 مقاله به صورت پوستری در قالب 12 پنل در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، با اشاره به سخنرانی 16 نفر در مراسم افتتاحیه و پنل‌های این کنفرانس گفت: 200 نفر برای شرکت در کنفرانس از سطح کشور ثبت نام داشتیم که برخی از رؤسای پارک‌های علم و فناوری و صندوق پژوهش فناوری، محققان و پژوهشگران این حوزه که صاحب مقاله بودند، هستند.

وی با اشاره به اینکه 35 حامی از کنفرانس داشتیم، این حامیان را از بخش خصوصی و دولتی خواند و با اشاره به جرییات این کنفرانس بیان کرد: این کنفرانس روز 17 آبان ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز می‌شود و بعداز ظهر همان روز و روز 18 در محل پارک علم و فناوری، پنل‌ها برگزار و مقالات به صورت سخنرانی و پوستری ارائه می‌شود. در حاشیه کنفرانس نیز نمایشگاهی در جنب تالار آفرینش در قالب ارائه دستاوردهای حامیان کنفرانس برپا خواهد شد.

میرغفوری تصریح کرد: این کنفرانس فرصت خوبی برای اعضای زیست بوم فناوری و نوآوری بوده تا از تجربیاتی که در قالب ابن کنفرانس ارائه می‌شود، استفاده بهینه را داشته و در زیست بوم استان استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 500 شرکت فناور در مجموعه پارک یزد و مراکز رشد مستقر هستند گفت: پذیرای افراد نوآور هستیم تا در پارک مستقر شده و ایده‌های فناورانه و نوآورانه‌ای که در ذهن دارند با حمایت به منصه ظهور رسانده و به محصول تبدیل و در بازار ارائه دهند.

وی بیان کرد: یکی از حمایت‌های پارک علم و فناوری از هسته‌های فناور این است که بتوانند به شرکت و در نهایت به تولید کننده تبدیل شوند و در مدت سه سال مبلغی بالغ بر 160 میلیون از این هسته‌های فناور حمایت شده و ان شاءالله به 450 میلیون افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha