کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4182208
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» در یزد رونمایی شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» اثر سحر یوسفی‌زاده، هنرآموز هنرستان هنرهای زیبای دختران یزد با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر»به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارشاد یزد، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» اثر سحر یوسفی‌زاده، هنرآموز هنرستان هنرهای زیبای دختران یزد رونمایی شد.

حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 24 آبان‌ماه در این مراسم، نقش معلمان و مدیران مدارس را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: هنرستان هنرهای زیبای دختران با مدیریت و کادر اجرایی مجرب خوشبختانه یکی از هنرستان‌های فعال و پویا در سطح استان است و جای خرسندی است که امروز کتابی تألیف هنرآموز این هنرستان رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: نقش معلمان در موفقیت دانش‌آموزان مهم بوده و زمینه‌سازی برای حضور دانش‌آموزان در کتابخانه مدرسه آنها را به حضور در کتابخانه‌های عمومی و ترغیب برای مطالعه و خرید کتاب تشویق می‌کند.

دشتی  افزود: هر چند امروزه کتاب‌های جدید و فضای مجازی جایگزین کتاب‌های کاغذی شده‌اند اما ورق زدن کتاب و استشمام بوی کاغذ حس خاطره انگیزی است که با روح و جان ما عجین شده و حس شیرین مطالعه و کسب دانایی را برای ما زنده می‌کند.

در پایان  این مراسم که با حضور سیدعباس دهقان، معاون هنری و سینمایی و جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کادر اجرایی و هنرآموزان و هنرجویان نیز همراه بود، با اهدا لوح و هدیه از سحر یوسفی نویسنده این کتاب تجلیل شد.

یادآور می‌شود کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» در چهار فصل؛ تحقیقات مربوط به مسجد جامع اثر نویسندگان یزدی، تاریخچه مسجد جامع، کتیبه‌خوانی مسجد جامع، زیبایی‌شناسی در کاشیکاری‌های مسجد جامع تألیف و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha