کتابداران به کنشگران اجتماعی تبدیل شدند
کد خبر: 4183492
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
گودرزی‌زاده:

کتابداران به کنشگران اجتماعی تبدیل شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه کتابدار امروز فقط کتابدار صرف نیست و می‌توان از او به‌عنوان کنشگر اجتماعی نام برد، افزود: شناسایی استعدادها و راهبری درست آن از دیگر شاخصه‌های کتابدار امروزی است.

علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی گودرزی‌زاده، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امروز، اول آذر، در مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان این عرصه که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دنیای امروز کتابخانه‌ها دارای بازتعریف و کارکرد جدیدی است و نسبت به قبل تفاوت بسیار دارد.

وی تصریح کرد: کتابدار امروز فقط کتابدار صرف نیست و می‌توان از او به‌عنوان آنالیزور و کنشگر اجتماعی نام برد. شخصیت تاثیرگذار کتابداران در فضای اجتماع بسیار قابل توجه است است شخصیتی است که با توجه به رویدادهای امروز فضای جامعه را رصد و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

گودرزی‌زاده شناسایی استعدادها کودکان و نوجوانان و راهبری درست آن را از دیگر شاخصه‌های کتابدار امروزی دانست و اضافه کرد: امور کتابخانه‌ها در معیشت مردم در صحنه اقتصادی و کسب و کارهای الگویی بسیار جامع و بزرگی است. امیدست کتابدار از شکل سنتی خود خارج و وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شود.

وی ادامه داد: از این پس معیار نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اندازه‌گیری شاخصه‌ها تغییر کرده و فقط عضویت و امانت مدنظر قرار نمی‌گیرد. فعالیت کتابداران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و حتی اقتصادی می‌تواند در تعیین معیارها اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha