دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه یزد با فرمانده سپاه الغدیر
کد خبر: 4185461
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه یزد با فرمانده سپاه الغدیر

رئیس و تعدادی از مسئولان دانشگاه یزد به مناسبت هفته بسیج با حضور در محل سپاه الغدیر یزد با سردار حسین زارع‌کمالی فرمانده این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه یزد با فرمانده سپاه الغدیربه گزارش ایکنا از یزد، رئیس و تعدادی از مسئولان دانشگاه یزد به مناسبت هفته بسیج با حضور در محل سپاه الغدیر یزد با سردار حسین زارع‌کمالی فرمانده این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، 11 آذرماه در این دیدار با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته بسیج گفت: در بحث جهاد تبیین ما پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در حوزه نیروی انسانی و دانشجویی داریم و باید یک هم‌افزایی در این زمینه داشته باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم زنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهمی که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند علم است تصریح کرد: آینده نظام در دست دانشجویان است و ما دانشجویان نخبه و انقلابی زیادی داریم که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

زارع‌کمالی با اشاره به آمادگی لازم برای ایجاد قرارگاه ویژه دانشگاه‌ها اضافه کرد: باید در جلساتی خواسته‌ها و موضوعات را مطرح و با هم‌افزایی راه حل‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و امیدآفرین می‌توانند اثرگذار باشند. همچنین با توجه به داشتن استادان و دانشجویان توانمند، می‌توانیم از همفکری آنها نیز در موضوعات مختلف استفاده کنیم. اگر به دنبال تحقق تمدن اسلامی هستیم باید معلمان و اساتید کشور را دریابیم. اگر این قشر آسیب ببینند و شأن و منزلت آنها حفظ نشود فرزندان ما نیز آسیب خواهند دید.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم روز دانشجو بیان کرد: باید در راستای جهاد تبیین و نمایش نمادهای انقلاب و انقلابی‌گری در این روز خاص تلاش شود و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار شود. این نهاد نیز در این زمینه آماده هرگونه همکاری بوده تا بهترین قدم را برای فرزندانمان برداریم.

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: خوشبختانه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه یزد بسیار فعال هستند و می‌توان گفت عمده فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه دانشگاه توسط بسیج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در بحث تبیین و همچنین کادرسازی و ارتقای سطح بینش و معرفت استادان، کارمندان و دانشجویان به همکاری سپاه نیاز دارند افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی طراحی شده است اما با شرایطی که وجود دارد اینها کافی نیست و با توجه به ارتباط خوبی که بین نهاد رهبری و بسیج وجود دارد، می‌توان با تشکیل یک قرارگاه و با کمک هم این شرایط را تغییر داد و در این زمینه همکاری سپاه را می‌طلبد.

کلانتری از ساخت ساختمان جدید بسیج اساتید خبر داد و گفت: این ساختمان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیاردتومان ساخته شده است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین در مورد بحث معیشت و رفاهیات اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه گفت:‌ خوشبختانه در این حوزه‌ها به خوبی عمل کردیم. اخیراً گرنت ویژه‌ای برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت خواهد شد. در زمینه مسکن ملی دانشگاهیان نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است. می‌توان گفت در حال حاضر آرامش خوبی حاکم شده و رضایت از دولت انقلابی وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن تولائی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته بسیج گفت: با توجه به راهبرد سند دانشگاه اسلامی، دانشگاه‌ها در این زمینه نیاز به پشتیبانی و مساعدت مجموعه سپاه دارند.

تولائی افزود: دانشگاه یزد با جمعیت کثیری که عموماً نخبگان جامعه هستند به مثابه یک شهرستان کوچک است و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و دانشگاه‌ها، در بحث تبیین و همچنین پدافند غیر عامل به شدت نیاز داریم از ظرفیت‌های سپاه و بسیج استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن در ایجاد یأس و ناامیدی در اجتماع و در بین جوانان از طریق فضای مجازی باعث شده جوانان ما به ویژه دانشجویان افکار عجیبی در مورد دین، اسلام و قرآن داشته باشند، ضرورت دارد که مجموعه سپاه و سایر دستگاه‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند.

به گفته حجت‌الاسلام تولائی دانشگاه یزد نسبت به دیگر دانشگاه‌های استان وضعیت بهتری دارد اما متأسفانه در برخی دانشگاه‌ها شاهد اعمالی مخالف نظام و دین اسلام هستیم که به طور جدی باید برخورد و ساماندهی شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه نگاه جوانان به انقلاب اسلامی نگاه خوبی نیست می‌توان با هماهنگی سپاه الغدیر استان یک ستاد یا یک قرارگاه ایجاد کرد تا با حضور جوانان و استادان انقلابی در زمینه بحث تبیین و دیگر موارد ضروری، بحث و تبادل نظر صورت گیرد و راهکارهای مؤثری ارائه شود.

انتهای پیام
captcha