مبانی فرهنگی و انقلابی یزد با ظرفیت قصه‌گویی گسترش یابد
کد خبر: 4185482
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

مبانی فرهنگی و انقلابی یزد با ظرفیت قصه‌گویی گسترش یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی قصه‌گویی و عنوان پایتخت قصه‌ ایران به یزد داده شده است گفت: باید تلاش کنیم مبانی فرهنگی، دینی و انقلابی مردم یزد را از طریق قصه ترویج دهیم.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، شامگاه شنبه، 11 آذرماه در نشست هم‌اندیشی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی شهر یزد، با بیان اینکه قصه و قصه‌گویی ادبیات خداوند است گفت: باید ادبیات قصه را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تلاش مسئولان استان بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به خوبی برگزار شد اظهار کرد: عملکرد خوب استان منجر شد تا مجدداً امسال نیز این میزبانی به یزد داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه اخیراً دبیرخانه دائمی قصه‌گویی و عنوان پایتخت قصه‌ ایران به یزد داده شده است تصریح کرد: باید تلاش کنیم مبانی فرهنگی، دینی و انقلابی مردم یزد را از طریق قصه ترویج دهیم.

عزیزی با تأکید بر اینکه جشنواره امسال باید فاخرتر و بهتر از سال گذشته اجرا شود گفت: ما در یزد توان و مدیریت خوبی برای برگزاری جشنواره‌ها داریم، در این خصوص با همت همه دستگاه‌ها این جشنواره برگزار خواهد شد و بهره آن را مردم همیشه در صحنه یزد خواهند برد.

وی به بهره‌گیری از قصه‌های ادیان و پیامبران الهی در این دوره از جشنواره تأکید کرد و افزود: اجرای قصه‌گویی با نگاه به ادیان مختلف، توجه ادیان و مردم دنیا را به سمت ما جلب خواهد کرد، این امر می‌تواند چهره درستی از زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد و ایران را نشان داده و روایت‌ها و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کند.

یادآور می‌شود در این نشست در خصوص محورهایی همچون برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با قصه‌گویان، اجرای قصه با عنوان قصه‌های حاج قاسم، روایت‌گری سردار فلاح‌زاده به عنوان همرزم سردار سلیمانی، اجرای قصه در مورد فلسطین با تأکید بر حضور قصه‌گو از فلسطین، اجرای قصه‌های متنوع توسط قومیت‌های مختلف کشور از جمله میهمانان بلوچ، کرد، لر و مازندارانی و ... پیشنهاداتی مطرح شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور و سایر کشورهای دنیا از 27 الی 30 آذرماه به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha