بازداشت معارض سرشناس بحرینی
کد خبر: 4189120
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

بازداشت معارض سرشناس بحرینی

معارض سرشناس بحرینی پس از محکوم کردن پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی علیه یمن بازداشت شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، مقامات امنیتی بحرین، ابراهیم شریف، رئیس سابق جمعیت «وعد» را امروز چهارشنبه 29 آذر 1392 دستگیر کردند تا فردا پنجشنبه به دادستانی عمومی معرفی شود.

دستگیری شریف پس از آن صورت گرفت که وی پیوستن دولت بحرین به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا علیه یمن را محکوم کرد.

شریف دیروز سه شنبه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» پرسیده بود: چرا دولت غیر منتخب بحرین خود را به عنوان طرف مشروعیت‌بخش به ائتلاف آمریکایی برای رفع محاصره بنادر رژیم صهیونیستی توسط نیروهای یمنی معرفی می‌کند؟

شریف در این پست خود نوشت: دولت بحرین بدون توجه به موضع مردم بحرین که به شدت از مردم محاصره شده فلسطینی که در غزه سلاخی می‌شوند، وارد ائتلاف آمریکایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه کشورهای عربی و اسلامی از جمله کشورهای دارای بنادر مشرف به دریای سرخ از مشارکت در این ائتلاف خودداری کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیروز سه شنبه از تشکیل ائتلاف نظامی متشکل از بحرین به عنوان تنها کشور عربی و اسلامی برای مقابله با نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ خبر داد.

آستین در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، گفت: کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف شامل بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا هستند. این یک ابتکار امنیتی چندملیتی مهم جدید تحت چتر نیروهای مشترک دریایی و فرماندهی گروه ویژه 153 (مستقر در بحرین) است که بر امنیت دریای سرخ تمرکز دارد.

انتهای پیام
captcha