نعیم قاسم: به صهیونیست‌ها ثابت کرده‌ایم که مرد میدان هستیم
کد خبر: 4189864
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

نعیم قاسم: به صهیونیست‌ها ثابت کرده‌ایم که مرد میدان هستیم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر رژیم اسرائیل حملات خود را گسترش دهد، پاسخ ما دوچندان خواهد بود، ما به صهیونیست‌ها ثابت کرده‌ایم که مرد میدان هستیم و هرگز کوتاه نمی‌آییم و تهدیدات اسرائیل و آمریکا و همچنین تهدیدات بین‌المللی تأثیری بر ما ندارد.

به گزارش  ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی در جبهه‌های جنوب لبنان و غزه اعلام کرد، نبرد در جنوب لبنان بازتاب تجاوزات رژیم اشغالگر در جنگ غزه بوده و تا زمانی که این تجاوزات دشمن ادامه داشته باشد عملیات‌های مقاومت لبنان در جنوب ضد صهیونیست‌ها نیز ادامه خواهد.

 

وی گفت: جنگ در جنوب لبنان هم‌مرز شمال سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مقاومت غزه است. هیئت‌هایی از کشورهای غربی در سطوح بالا از ما سه سئوال اساسی را می‌پرسند؛ آیا جنگ را گسترش خواهید داد؟ سرنوشت شهرک‌نشینان چه خواهد شد، آیا بازگشت امنی به شمال فلسطین خواهند داشت؟ آیا مقاومت در جنوب و خط مرزی خواهد ماند یا راهکار مشخصی وجود دارد؟ می‌گویند که این به خاطر ثبات منطقه است. ما به آنها گفتیم که قبل از هر سؤالی جنگ غزه را متوقف کنید.

نعیم قاسم افزود: جنگ جنوب (حزب الله) با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه مرتبط است و گسترش دامنه جنگ در جبهه جنوب لبنان با عملکرد اسرائیل ارتباط دارد؛ اگر رژیم اسرائیل حملات خود را گسترش دهد، پاسخ ما دوچندان خواهد بود، ما به صهیونیست‌ها ثابت کرده‌ایم که مرد میدان هستیم و هرگز کوتاه نمی‌آییم و تهدیدات اسرائیل و آمریکا و همچنین تهدیدات بین‌المللی تأثیری بر ما ندارد و در میدان خواهیم ماند تا به رژیم صهیونیستی و حامیان آن درسی فراموش نشدنی بدهیم.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و تهدیدات اسرائیلی و آمریکایی و بین‌المللی هیچ تأثیری بر ما ندارد. ما اهل کرامت، شرافت، مقاومت و آزادی هستیم و در میدان باقی می‌مانیم تا به اسرائیل و حامیان آن درسی بدهیم که هرگز فراموش نکنند. ما درحال حاضر با هیچ‌کس حرفی درباره وضعیتِ بعد از جنگ غزه نداریم. به کسانی که می‌خواهند در این مورد حرف بزنند می‌گوییم که ابتدا جنگ را متوقف کنید و سپس پاسخ شما را در زمان مناسب می‌دهیم. مردم ما در لبنان و همچنین فلسطین فداکاری‌های زیادی برای سرزمین خود کرده‌اند و دیگران نیز وظیفه دارند مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

نعیم قاسم تصریح کرد: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا فاش کرد که نتانیاهو تماسی با بایدن در روز ۱۱ اکتبر یعنی چهار روز پس از عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) داشته است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر گشودن جبهه لبنان اصرار داشته است و اینکه از فرصت به دست آمده باید نهایت استفاده را کرد و مقاومت را در لبنان و فلسطین برای همیشه تمام کرد، که بایدن مخالفت کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما نمی‌دانیم که در میان آنها چه سخنانی رد و بدل شده، اما تصور می‌کنم که بایدن خطاب به نتانیاهو گفته که تو اگر مردی، خودت را در فلسطین فعلا نجات بده، ما برای تو پل هوایی برقرار کردیم.

وی در پایان گفت: ما از کسانی نیستیم که نگران تهدیدات نژادپرستانه و پوچی باشیم که مقامات رژیم اشغالگر هرازگاهی بیان می‌کنند. ما اهل میدان و اهل کرامت و ثبات و شجاعت هستیم. به نفع دشمن صهیونیستی است که تجاوزات خود را متوقف کند تا تلفاتش در جنگ را کاهش دهد.

انتهای پیام
captcha