حضرت خدیجه(ع) از بانیان ترویج دین مبین اسلام بود
کد خبر: 4195611
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

حضرت خدیجه(ع) از بانیان ترویج دین مبین اسلام بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام خدیجه کبری(س) هستند، کسی که اگر نبود شاید دین اسلام ترویج پیدا نمی‌کرد و لذا حضرت خدیجه از بازوان ترویج دین مبین اسلام بودند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، سوم بهمن ماه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «بانوی هزاره اسلام»؛ حضرت خدیجه(س) را از مظلوم‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام خواند و گفت: خدیجه کبری(س) کسی است که اگر نبود شاید دین اسلام ترویج پیدا نمی‌کرد و به اینجا نمی‌رسید. 

وی ادامه داد: حضرت خدیجه از بازوان ترویج دین مبین اسلام بودند و لذا باید با این مظلومیتی که این بانوی بزرگ اسلام دارد، اقدامات بیشتری در راستای معرفی ابعاد شخصیت ایشان صورت گیرد.

عزیزی اضافه کرد: تلاش‌های خوبی قریب به پنج سال توسط بانوان حوزه علمیه بویژه موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد انجام شده و هنوز هم جای کار در زمینه تحقیق و پژوهش و حوزه هنری و ادبی وجود دارد و امیدواریم با این اقدامات نقشی هر چند کوچک در معرفی شخصیتی مثل خدیجه کبری(س) صورت گیرد.

مصطفی زارع‌زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم گفت: برای پنجمین سال است که این جشنواره با نام بانوی هزاره اسلام و همراهی موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد و تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آثار ادبی، هنری و علمی خوبی از سراسر کشور به جشنواره ارسال شده و همچنین برکات زیادی در حاشیه این جشنواره حاصل شده است که می‌توان به نامگذاری بلوار و میدانی به نام حضرت خدیجه(س) و برون‌دادهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اشاره کرد. 

منصوره شاکری، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره حضرت خدیجه(س) برکات زیادی داشت که اخذ مجوزهایی در حوزه‌های مختلف از آن جمله است.

وی اخذ مجوز از وزارت علوم در زمینه دفتر مطالعات زنان در محورهای مختلف که به صورت کشوری و در استان یزد فعالیت خواهد داشت، را از برکات جشنواره برشمرد و با اشاره به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگی و تربیتی بیان کرد: در زمینه این مجوز قصد داریم بحث تجارت و اقتصاد در اولویت قرار داده و بازار و اقتصاد اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در جامعه امروزی زنان نیز در این حوزه فعالیت دارند در صورت آشنایی با اشتغال اسلامی، پوشش اسلامی نیز رعایت خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha