پیروان امام علی(ع)، در ایام انتخابات پارتی بازی نمی‌کنند
کد خبر: 4195790
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
حجت الاسلام ناصر رفیعی:

پیروان امام علی(ع)، در ایام انتخابات پارتی بازی نمی‌کنند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کسانی که امروز دنبال احیای نام و یاد امیرالمومنین(ع) هستند، بدانند که ایشان تصریح می‌کنند مرا با عملتان یاری کنید، لذا کسی که خود را دنباله روی حکومت امیرالمومنین(ع) می‌داند، در این ایام انتخابات مجلس باید از پارتی بازی پرهیز، امر خدا را رعایت و از دروغ گفتن تبری بجوید.

ناصر رفیعی، رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی امروز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه در جمع نمازگزاران و زائران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) ضمن تبریک سالروز میلاد مولی‌الموحدین امام علی(ع) به فضائل امیرالمؤمنین در آیات قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: سلیمان کتانی از اندیشمندان مسیحی لبنانی است که بیش از ۲۰ جلد کتاب در تاریخ اسلام نوشته و در کتاب «االإمام علی نبراس و متراس» بر مشعل فروزان و دژ محکم بودن مولی‌الموحدین امام علی(ع) تصریح کرده است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: جرج جرداق مسیحی که خود را عاشق امیرالمؤمنین(ع) می‌دانست نیز مقالات متعددی را در تبیین نهج‌البلاغه نگاشت و کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیه» را به رشته تحریر در آورد؛ این اندیشمند مسیحی خود را فانی در امیرالمؤمنین علی(ع) می‌دانست؛ در فرازی از کتاب خود می‌گوید؛ «یاعلی می‌خواهم بگویم تو از حضرت عیسی بالاتری، اما دینم اجازه نمی‌دهد؛ بگویم عیسی از تو بالاتر است وجدانم اجازه نمی‌دهد و من بین دین و وجدان گیر کرده ام؛ علی جان تو خود بگو کیستی؟».

وی بیان کرد: جرج جرداق در این کتاب، امام علی(ع) را جمع برهان و شمشیر، عشق و اخلاص، حق و عدالت دانسته، تصریح می‌کند؛«ای کاش طبیعت و دنیا استعداد داشت و برای هر دوره‌ای یک علی بن ابیطالب(ع) تربیت می‌کرد».

حجت‌الاسلام‌ رفیعی به تعبیرات شبلی شُمَیِّل پزشک مسیحی و تعبیرات او در وصف امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: این پزشک مسیحی در وصف امام علی(ع)، ایشان را نسخه‌ای که هیچ کپی ندارد، معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر این که امیرالمومنین علی(ع) به گستره تاریخ یک شخصیت بین المللی است و سیره زندگانی ایشان نگاه تمام جهانیان را به خود جلب کرده است، اظهار کرد: بولس سلامه لبنانی که مسیحی است، در اشعاری در توصیف مولی الموحدین علی(ع) می‌گوید؛ اگر شیعه به معنای دوست داشتن علی بن ابیطالب(ع) و اولاد اوست؛ من اولین شیعه هستم.

عضو هیئت علمی المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از پیامبر اعظم(ص) که در مسند احمد بن حنبل نیز بدان تصریح شده، اشاره و اذعان کرد: رسول‌الله خدا(ص) می‌فرمایند؛ علی جان خدا هفت ویژگی منحصر به فرد به تو مرهمت نموده، که کسی در این صفات توان معارضه با تو را ندارد.

حجت‌الاسلام‌ رفیعی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در این روایت خطاب به امام علی(ع) می‌فرمایند؛ «أَنْتَ أَوَّلُهُمْ اِیْماناً بِاللّهِ، وَ أَوْفاهُمْ بِعَهْدِ اللّهِ، وَ أَقْوَمُهُمْ بِأَمْرِ اللّهِ، وَ أَقْسَمُهُمْ بِالسَّوِیَّةِ، وَ أَعْدَلُهُمْ فِی الرَّعِیَّةِ، وَ أَبْصَرُهُمْ بِالْقَضِیَّةِ، وَ أَعْظَمُهُمْ عِنْدَ اللّهِ مَزِیَّةً»؛ علی(ع)، «نخستین مردی هستی که به پیامبر ایمان آورد»، «وفادارتر از همه به عهد خدایی»، «پابرجاتر از همه در اوامر خدا»، «مراعات کننده‌ترین فرد در تقسیم مساوی بیت المال»، «درباره مردم از همه عادل‌تر»، «در قضاوت بیناتر و بی نظیر» و «در خوبی‌ها نزد پروردگار از همه برتر است».

وی تصریح کرد: کسانی که امروز دنبال احیای نام و یاد امیرالمومنین(ع) هستند، بدانند که ایشان تصریح می‌کنند مرا با عملتان یاری کنید، لذا کسی که خود را دنباله روی حکومت امیرالمومنین(ع) می‌داند، در این ایام انتخابات مجلس باید از پارتی بازی پرهیز، امر خدا را رعایت و از دروغ گفتن تبری بجوید. کسی که از همین الان پارتی بازی می‌کند، ریخت و پاش مالی دارد و به رای خریدن و تخریب دیگران می‌پردازد نباید وارد مجلس شود، چنین فردی به درد مجلس اسلامی و حکومت دینی نمی‌خورد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اذعان کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می‌فرمایند؛ «در حکومت دینی مسئولیت امانت است نه طعمه»؛ نمایندگی مجلس محفل خدمت رسانی است، لذا اگر بهتر از تو وجود داشت، باید فضا را برای حضور او فراهم کرد.

وی با تاکید بر این که امیرالمومنین ضد ظلم و مدافع مظلوم بود، خاطرنشان کرد: سیره مولی الموحدین امام علی(ع) «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» بود، لذا در مرام حضرت(ع) هرجای عالم به کسی ولو مسیحی ظلم شود، باید به داد او رسید.

حجت‌الاسلام‌ رفیعی با اشاره به تفاسیر مفسران بزرگ جهان اسلام، با تأکید بر این که امام علی(ع) بالاترین مصداق بسیاری از آیاتی است که در بیان فصائل ذکر شده است، خاطرنشان کرد: مهمترین راه یاری امیرالمومنین امام علی (ع) یاری کردن عملی و با تلاش، تقوا و دینداری است.

انتهای پیام
captcha