وزیر صهیونیست: ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه رمضان ممنوع شود
کد خبر: 4200268
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

وزیر صهیونیست: ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه رمضان ممنوع شود

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی خواستار ممنوعیت کامل ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که وزیر امنیت این رژیم درخواست کرده است از ورود فلسطینی‌های کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه رمضان آینده جلوگیری شود.

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد: ایتامار بن غفیر همچنین از دولت خواسته است مطلقا از ورود فلسطینیان کرانه باختری به مسجدالاقصی جلوگیری و مانع از ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال به قدس شود.

در همین حال، ارتش اسرائیل و شین بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) هشدار دادند که سیاست بن غفیر منجر به شعله‌ور شدن خشونت در تمام مناطق و تبدیل مسجد الاقصی به مکانی برای اتحاد فلسطینیان خواهد شد.
شبکه 12 ناین رژیم اعلام کرد که اوایل هفته آینده در جلسه هیئت دولت در مورد ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان بحث های فشرده‌ای مطرح خواهد شد.
به گفته همین منبع، ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس شین بت خواستار تعیین سن مجاز ورود فلسطینیان از کرانه باختری به مسجدالاقصی از 45 سال به بالا شدند و در مقابل، پلیس اسرائیل خواستار اجازه ورود افراد بالای 60 سال به مسجد الاقصی شد.
پلیس رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی از تمام مناطق به مسجد الاقصی به ویژه در روزهای جمعه اعمال کرده است. در اوایل جنگ غزه حدود 25 هزار نمازگزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های اسرائیل می‌توانستند برای اقامه نماز جمعه خود را به مسجد الاقصی در شرق بیت‌المقدس برسانند. یکی از مقامات اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس به خبرگزاری آناتولی گفت: این بیشترین تعداد نمازگزارانی است که از آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر گذشته تاکنون توانسته‌اند در این مسجد نماز بخوانند. 
از چند هفته قبل تنها حدود 5000 نفر توانستند هر جمعه در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کنند اما این تعداد در جمعه گذشته به 12 هزار نفر افزایش یافت.
اسرائیل از 7 اکتبر جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن هستند بر اثر این حملات شهید شده‌اند.

همچنین بر اثر این جنگ یک فاجعه انسانی بی‌سابقه همراه با تخریب گسترده زیرساخت‌های غزه رخ داده است که به محکومیت اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی برای اولین بار از زمان تأسیس این رژیم منجر شد.

انتهای پیام
captcha