565 زندانی جرایم غیرعمد از بانوان هستند
کد خبر: 4200929
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

565 زندانی جرایم غیرعمد از بانوان هستند

هم‌اکنون 557 زن ایرانی، نه با ارتکاب اعمال مجرمانه، بلکه صرف ناتوانی در پرداخت دیون مالی در ندامتگاه‌های سراسر کشور تحمل حبس می‌کنند.

565 بانوی ایرانی در ندامتگاه‌های کشور زندانی هستندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسداله جولایی، رئیس هیئت امنای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اعلام کرد: از جمعیت 12 هزار و 565 نفره زندانیان جرایم غیرعمد متأسفانه 557 نفر را بانوان ایرانی شامل می‌شوند که عموما بابت عجز در پرداخت قروض، ضمانت‌های نابه‌جا یا عدم استطاعت در تسویه اقساط در بند هستند.

وی با اشاره به وضعیت بدهکاران مالی زن در استان‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون استان تهران با میزبانی از 117 بانوی نیازمند در رأس فهرست عددی بیشترین زنان زندانی قرار گرفته است و در رتبه‌های بعد خراسان‌رضوی و فارس قرار دارند که هر کدام به ترتیب از 53 و 36 خانم که اغلب سرپرست خانواده هستند، در ندامتگاه‌های سطح استان به سرمی‌برند.

نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور افزود: در مقابل استان پهناوری مانند سیستان و بلوچستان فاقد هر زندانی زن غیربزهکار بوده و در استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی و شمالی، قم، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و آذربایجان‌غربی آمار زنان بدهکار مالی کمتر از پنج نفر هستند.

جولایی یادآور شد: اگرچه فقط چهار درصد از مددجویان تحت پوشش ستاد دیه را زنان شامل می‌شوند اما این افراد گرفتار بند به دلیل ارقام سنگین بدهی به مساعدت بیشتر خیرین و همراهی قضات در تعدیل اقساط بدهی نیاز دارند.

انتهای پیام
captcha