نظرسازی؛ پروژه‌ای برای ناامید کردن مردم از انتخابات
کد خبر: 4201066
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
مشارکت حداکثری، ایران قوی/ 11

نظرسازی؛ پروژه‌ای برای ناامید کردن مردم از انتخابات

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظرسازی درباره انتخابات، پروژه‌ای طراحی شده از سوی پژوهشکده‌های صهیونیستی برای القای یأس و ناامیدی در بین مردم است.

علی اکبر فامیل کریمی، مشاور وزیر علومعلی‌اکبر فامیل کریمی، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه قطعاً هر انسان زنده‌ای باید در سرنوشت خود دخالت کند که یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مؤلفه‌هایی که در حیات انسان موضوعیت دارد حضور در صحنه انتخابات است، گفت: حضور مردم در هر نوعی از انتخابات به این مفهوم است که انسان حیات خود را تأیید می‌کند.

مشارکت مردم در انتخابات وابسته به این است که ما چگونه مردم را با خود همراه کنیم. قطعا کسانی که می‌خواهند انتخاب شوند، شیوه عملکرد و رفتار آنها، فاکتور اصلی این جریان هستند.

گفتمان اصلی ما همچنان پس از گذشت 40 دهه از انقلاب گفتمان انقلاب اسلامی است که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دوباره این گفتمان اصلی را به جهانیان گوشزد کردند که هجمه‌ها و فشارهای اقتصادی، اغتشاشات، فتنه‌ها در سال‎های مختلف و... هیچ‌گاه بر گفتمان اصلی انقلاب اسلامی نتوانسته غالب شود.

در جریان انتخابات نیز خواهیم دید که کسانی که قلبشان برای ایران قوی می‌تپد در راستای تأیید همین گفتمان پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد. اما همواره شاهد بوده‌ایم که دشمن با شیوه‌های مختلف سعی داشته که در این گفتمان شکاف بیاندازد.

امروزه نیز به نحوی پیچیده‌تر عمل می‌کنند و در زمینه انتخابات طراحی شده، هدفمند و با نهایت زیرکی پازلی را برای یأس و ناامیدی مردم از شرایط زندگی در این کشور چیده است که همواره بر این طبل می‌کوبد اما آنچه که مهم است این بار نیز در حاشیه‌ها ابراز وجود کرده و با درایت مردم فهیم ما نمی‌تواند وارد متن گفتمان اصلی انقلاب شود.


بیشتر بخوانید:


نظرسازی یکی از پازل‌های دشمن و عملیاتی روانی است که برخی دانسته و یا ندانسته در دام این عملیات می‌افتند. به عبارتی نظرسازی طراحی پژوهشکده‌های صهیونیستی است که براساس درصد پیش‌گویی می‌کند که میزان مشارکت در هر منطقه 10 درصد، 15 درصد و... خواهد بود، این در حالی است که اگر بخواهیم بر حضور مردم تکیه کنیم باید به میزان حضور آنها در ۲۲ بهمن‌ماه اشاره کنیم.

میدان را به دشمن تحویل ندهیم

امروزه ما در شرایط یک جنگ نیمه جهانی قرار داریم و شرایط عادی نیست، بنابراین انتخابات نیز از اهمیتی بیش از اهمیت انتخابات سال‌های پیشین دارد. این جنگ نیمه جهانی تلفات سنگینی از جامعه اسلامی می‌گیرد. بر این اساس هر کس در جبهه مقاومت بخواهد با دشمن بجنگد و یک تیر به سمت دشمن پرتاب کند این تیر همان رأی در انتخابات است.

البته همه این موارد نباید درست انتخاب کردن و سنجیده عمل کردن را تحت‌تأثیر قرار دهد در صورتی انتخابات خوبی پیش رو خواهیم داشت که علاوه بر حضور مؤثر به افراد دارای صلاحیت نیز رأی دهیم.

جامعه ما درگیر مشکلات زیادی است. نقدهایی که بر شرایط فعلی وجود دارد نیز کاملاً درست است، بد عمل کردن و ناقص عمل کردن در بسیاری موارد دیده می‌شود، اما همه این مسائل دلیل بر این نمی‌شود که میدان را به دشمن تسلیم کنیم‌ و این فضای فکری در کمترین زمان ممکن باید شکل بگیرد.

شرایط به‌گونه‌ای نیست که مردم نخواهند در انتخابات شرکت کنند بلکه دغدغه آنها این است که کاندیداها با معرفت با آنها صحبت کنند نه اینکه وعده‌های الکی به آنها بدهند وعده‌هایی که از منظر قانونی اصلا در اختیار آنها نیست.

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha