سیاست خارجی در سالی که گذشت چابک بود/ نقش اساسی ایران در کشورهای اسلامی
کد خبر: 2979782
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
عوض حیدرپور:

سیاست خارجی در سالی که گذشت چابک بود/ نقش اساسی ایران در کشورهای اسلامی

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملکرد سیاست خارجی کشورمان در سالی که گذشت گفت: گسترش مناسبات و چابکی و تحرک تیم سیاست خارجی کشورمان بسیار مطلوب بود.

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به عملکرد مسئولان در حوزه سیاست خارجی کشورمان در سالی که گذشت اظهار کرد: گسترش مناسبات و چابکی و تحرک تیم سیاست خارجی کشورمان بسیار مطلوب بود به گونه‌ای که توانستند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمّی مناسبات را گسترش داده و ضمن تقویت میزان ارتباطات، کیفیت آن را نیز ارتقا دهند.
وی افزود: در سالی که گذشت مسائلی که تخاصمات و یا احیاناً مخالفت‌ها و مشکلاتی وجود داشت، به حداقل ممکن تقلیل پیدا کرد و مسئولان سیاست خارجی توانستند مشکلاتی که بین ما و برخی از کشورها بود را به صورت چشم‌گیر کاهش دهند.
حیدرپور به افزایش حضور گردشگران در نقاط مختلف کشورمان اشاره کرد و گفت: در فضای کنسولی و فضای مناسبات بین ملت‌ها نیز بخش سیاست خارجی در خلال امسال به‌گونه‌ای عمل کرد که رشد علاقه‌مندان برای بازدید از ایران در میان سیاحان به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرد و تقریباٌ ظرفیت‌های هتلینگ و توریستی کشورمان پر شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به اصلاح ساز و کارها در وزارت خارجه صدور ویزا برای کسانی که علاقه‌مند به حضور و بازدید از نقاط مختلف کشورمان بودند به حداقل زمان ممکن تقلیل پیدا کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که در سال جاری از سوی مسئولان سیاست خارجی کشورمان تعقیب شد، چالش‌هایی بود که پیش روی جمهوری اسلامی قرار داشت؛ من جمله مسئله هسته‌ای و مباحث مرتبط با حقوق بشر که به صورت فعال و جدی پیگیری شد و توانستند تا آنجا که می‌توانستند مشکلات فی‌مابین را حل کنند و نقاط اختلاف را به نقاط اشتراک و مثبت تبدیل کنند.
این نماینده مجلس نهم به عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشورمان در عرصه منطقه اشاره کرد و گفت: تیم دیپلماسی کشورمان در این عرصه نیز موفق عمل کرد به‌طوری که کشورهای منطقه‌ای به شدت به سیاست‌ها خارجی جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته علاقه‌مند شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی توانست با هماهنگی‌های ظریف و دقیق خود تا جایی که می‌شود نقطه نظر جمعیت‌ها و امت‌های مسلمان را به ویژه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و تونس جلب کند و امروز دوست و دشمن اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام به ویژه کشورهای منطقه نقش اساسی ایفا کرده است.

captcha