بنیاد شهید از خطا مبرا نیست/خبرنگاران جلوی شایعات را بگیرند
کد خبر: 3832770
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

بنیاد شهید از خطا مبرا نیست/خبرنگاران جلوی شایعات را بگیرند

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید از خطا مبرا نیست و انتقادپذیر است، اما این انتقاد‌ها باید سازنده و هدفمند و برای حل مسئله باشد.

بنیاد شهید از خطا مبرا نیست/خبرنگاران جلوی شایعات را بگیرند

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ظهر امروز 14 مردادماه، در نشست هماندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بعضی از خبرنگاران حال من را پرسیدند و اکنون حالم خوب است و اوایل امسال یک جراحی داشتم که بسیار سخت بود و روند درمان تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: بنیاد شهید درباره همه مسائل و مشکلاتی که خبرنگاران درباره حوزه درمان جانبازان، بیمه دی و گلزار شهدا مطرح کردند، پاسخ دارد و مسئولان معاونت‌ها باید پاسخگو باشند.

شهیدی در ادامه درباره اهمیت رسانه‌ها گفت: نقش رسانه‌ها، الگوسازی و فرهنگسازی است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید با خلاقیت و نوآوری همراه باشد. همچنین خبرنگاران باید با از شکل گیری شایعات جلوگیری کنند و امیدبخشی به افراد جامعه را وظیفه خود بدانند.

وی خطاب به خبرنگاران ادامه داد: ما ایرادات و اشکالات فراوانی داریم، اما شما محرم ما هستید و اگر مشکلی هست، مرض و غرضی از طرف من و همکارانم وجود ندارد. بنیاد شهید از خطا مبرا نیست و انتقادپذیر است اما این انتقاد‌ها باید سازنده و هدفمند و در راستای حل مسئله باشد. همه دغدغه ما این است که لبخند بر لبان جانبازان بنشانیم.

وی با تأکید بر ترویج ایثار اجتماعی گفت: اهالی رسانه باید مروج و توسعه دهنده فرهنگ ایثار باشند، زیرا دشمنان بسیاری تلاش کرده‌اند تا این فرهنگ را از ما بگیرند. تحریم رهبری کشور نیز اقدام دیگری است که به دست آمریکا انجام شده و این ناشی از بی‌خردی و دیوانگی است. رهبری با این میزان نفوذ در داخل کشور و جهان اسلام نیازی به تأیید کسی ندارند.

شهیدی در پایان تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل چهارم و نسل‌های بعدی منتقل شود و این نیازمند همت همگانی است.

علی متقیان، مدیرعامل ایسنا، در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اگر رسانه‌ها این فرهنگ را ترویج نکنند و خانواده شهدا را گرامی ندارند و از مسئولیتی که بر عهده آنان است سر باز زنند، مورد بازخواست خداوند قرارمی‌گیرند.

وی افزود: خبرنگاران نیز همانند شهدا، زنده و شاهدند. خبرنگاران شاهد بر اعمال دیگران‌اند. آنچه می‌نویسند در تاریخ خواهد ماند و نسل‌های آینده آن را خواهند خواند.

انتهای پیام 

captcha