قم، به محور گردشگری سلامت تبدیل می‌شود
کد خبر: 3860020
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

قم، به محور گردشگری سلامت تبدیل می‌شود

گروه فرهنگی ــ استاندار قم با بیان اینکه روحانیت، ستون خیریه جامعه اسلامی هستند، گفت: روحانیت نه تنها در بحث سلامت در کنار همه دولت‌ها وظیفه اجتماعی و دینی خود را به‌خوبی ادا کردند بلکه در تأمین امنیت نیز به عنوان مأمن و مرجع شهروندان و مسلمانان بوده و هستند.

قم، به محور گردشگری سلامت تبدیل می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار، امروز، ششم آذرماه در اولین همایش تجلیل و تکریم خیران روحانیت در عرصه سلامت که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: روحانیان و مراجع عظام تقلید در حوزه سلامت پیشگام‌تر از دولت بودند و گزارش‌ها حاکی از آن است که بار مسئولیت دولت را در این زمینه خیران بر دوش گرفتند.

وی افزود: دولت‌ها برای انجام کارهای بزرگ، بسیار کوچک هستند و برای انجام کارهای کوچک، بسیار بزرگ‌اند؛ لذا در کنار تأمین امنیت که یکی از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌ها و دولتمردان بوده، امروزه بحث پیرامون سلامت خواسته یا ناخواسته از مسئولیت‌های مهم دولت به‌شمار می‌رود اما ثابت شده که اگر دولت‌ها برای انجام چنین کارکردهایی نتوانند از نهادهای مدنی، خیریه‌ها و انگیزه‌های خیرخواهانه به‌خوبی استفاده کنند حتماً در انجام مسئولیت‌هایشان کم خواهند داشت.

استاندار قم با بیان اینکه در نظام‌های توسعه‌یافته غربی نیز جای سازمان‌های مردم‌نهاد و کسانی که غیر دولتی می‌اندیشند در این عرصه روشن است، تأکید کرد: روحانیت، ستون خیریه جامعه اسلامی است، روحانیت نه تنها در بحث سلامت در کنار همه دولت‌ها حتی در زمان دولت‌هایی که به لحاظ دینی کمکی نکردند، وظیفه اجتماعی و دینی خود را به‌خوبی ادا کردند بلکه در تأمین امنیت نیز به‌عنوان مأمن و مرجع شهروندان و مسلمانان بوده و هستند.

وی گفت: با برگزاری همایش تکریم برای خیران روحانیت در عرصه سلامت نمی‌توان رسم و قاعده را به‌خوبی به جا آورد و همه مسئولان برای پیگیری و پیشبرد امور آنان با کمال افتخار و اعتقاد راسخ در کنار روحانیت خواهند بود.

قم، به محور گردشگری سلامت تبدیل می‌شود

سرمست بیان کرد: قم در کنار انگیزه‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه، ظرفیت جذب گردشگر سلامت را دارد و از نظر درمانی نه تنها برای سراسر کشور بلکه برای شیعیان و مردم کشورهای دیگر، می‌تواند محل مراجعه باشد؛ لذا لازم است در این راستا تلاش کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام در دست انجام، در اسرع وقت به سرانجام برسد؛ بنابراین در تلاش هستیم تا بر اساس یک استراتژی توسعه‌محور برای گردشگری سلامت تدابیر لازم را بیندیشیم.

وی گفت: خیران روحانیت، پروژه‌هایی که در دست انجام دارند به بهترین شکل انجام می‌دهند، نمونه و مشابه مراکز درمانی قم، در سطح کشور وجود ندارد؛ لذا این موضوع کار خیر روحانیت و خیران را از نظر کیفیت و اثربخشی کار ارزشمندتر می‌کند.

انتهای پیام
captcha