روحانیان خیران حوزه سلامت باشند
کد خبر: 3860042
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مدیرکل بنیاد طب ایرانی:

روحانیان خیران حوزه سلامت باشند

گروه فرهنگی ــ شمس‌اردکانی با اشاره به اینکه روحانیت در عرصه سلامت کارساز و مؤثر هستند، افزود: کسانی که لباس روحانیت را به تن دارند شخصاً می‌تواند خیر حوزه سلامت باشند و مردم را به سوی عرصه خیریه سلامت سوق دهند.

طب سنتی، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش ایکنا از قم، محمدرضا شمس‌اردکانی، مشاور وزیر بهداشت، امروز، ششم آذرماه در اولین همایش «تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت» که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: بنیاد ملی طب ایرانی در کنار مؤسسه فاخر سلامت چند سالی است که به همت دکتر حسینعلی شهریاری شکل گرفته و یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که بنیاد خیرین سلامت تاکنون داشته ورود به مواردی بود که علاوه بر اثربخشی در حوزه درمان بتواند در حوزه‌های دیگر نیز اثربخش باشد.

مدیرعامل بنیاد طب ایرانی بیان کرد: روحانیت در عرصه سلامت بسیار کارساز و مؤثر هستند زیرا کسانی که لباس مقدس روحانیت را به تن دارند شخصاً می‌تواند خیر حوزه سلامت باشند و همچنین تأثیرگذاری و روندی که روحانیت در طول تاریخ در بین مردم داشته می‌تواند مشوق خوبی برای سوق پیدا کردن مردم به سمت عرصه خیریه سلامت نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: تأثیر روحانیت در حمایت، هدایت و راهنمایی مردم بسیار در این عرصه اثربخش است و روحانیت می‌توانند مردم را به سمت حکمت‌ها و آموزه‌های درمانی ایرانی هدایت کنند و همچنین در زمینه‌های خود مراقبتی، پیشگیری و استفاده از آموزه‌های حکمت بنیان طب ایرانی نیز مردم را راهنمایی و هدایت می‌کنند که بسیار اثربخش خواهد بود.

شمس‌اردکانی با اشاره به اینکه طب سنتی در ایران از مفاخر علم و حوزه فرهنگی و تمدنی است، گفت: آن گونه که شایسته است طب سنتی، مورد توجه قرار نگرفته اما هنوز در حوزه‌های مختلف از جمله طبابت شفا جایگاه خود را دارد و امیدواریم این بحث بیشتر به منصه ظهور برسد.

 

انتهای پیام
captcha