فعالیت بیش از 3 هزار سمن خیریه در حوزه سلامت
کد خبر: 3860066
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
حسینعلی شهریاری:

فعالیت بیش از 3 هزار سمن خیریه در حوزه سلامت

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 3 هزار سمن خیریه در حوزه سلامت کشور فعالیت دارند و سالیانه هزاران میلیارد تومان کمک می‌کنند.

فعالیت بیش از 3 هزار سمن خیریه در حوزه سلامتبه گزارش ایکنا از قم، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، امروز ششم آذرماه در اولین همایش «تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت» که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: مجمع خیرین سلامت در سال 87 راه‌اندازی شد و طی این ده سال کمک‌های ثبت شده خیرین در این مجمع به ارزش بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان است.

وی افزود: بیش از 3 هزار سمن خیریه در حوزه سلامت کشور فعالیت دارند و سالیانه هزاران میلیاردتومان کمک می‌کنند، واقعیت این است که هیچ جای دنیا و هیچ دولتی به تنهایی از پس حوزه‌های درمان برنیامدند و سمن‌های خیریه همواره در این حوزه حمایت کردند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که نگذاریم مردم بیمار شوند زیرا هزینه‌های درمان بسیار بالاست و بسیاری از افراد به خاطر پرداخت مخارج سنگین درمان بیماری‌ها زیر خط فقر قرار می‌گیرند و یا متأسفانه در کشور شاهد آن هستیم که عده‌ای به علت عدم توان مالی، در اثر بیماری فوت می‌کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری، باید به گونه‌ای تلاش کنیم که فرد بیماری، دغدغه‌ای به جز رنج بیماری نداشته باشد، گفت: دولت‌های قبلی متأسفانه نتوانستند این خواسته و آرزو را تحقق بخشند اما در دولت یازدهم تدابیری اندیشیده شد که  مردم با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی دغدغه‌ای جز درمان بیماری‌ خود نداشتند اما متأسفانه با کمبود منابع مالی و تحریم‌های استکبار جهانی مواجه شدیم و اقدامات بسیارخوبی که در این دولت آغاز شده بود، دچار مشکل شد.

وی در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: بیش از 50 درصد کودکان ایرانی چاق هستند و چاقی عامل بیماری‌هایی مانند دیابت و سرطان و.. می‌شود لذا ما باید سعی کنیم سبک زندگی و مهم‌تر از همه سبک تغذیه خود را تغییر دهیم و تحرک داشته باشیم. همچنین به رهنمودهای دینی توجه کنیم.

شهریاری اظهار کرد: امروزه به علت دغدغه‌های مردم که نشئت گرفته از مشکلات معیشتی است، توجه به تغذیه مناسب کودکان فراموش شده و متأسفانه در حال حاضر از غذاهای سنتی خود دور افتاده و به سمت غذاهای مضر و فوری و سیگار و... روی آورده‌ایم. البته این موارد به آن معنا نیست که هیچ کاری پس از انقلاب انجام نشده بلکه پس از انقلاب امید به زندگی در بین مردم 25 سال افزایش یافته است.

وی گفت: هزینه درمان برخلاف کشورهای دنیا در ایران ارزان است. لذا باید سمتی حرکت کنیم که خدمات شایانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha