دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد برپا می‌شود
کد خبر: 3877744
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸

دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد برپا می‌شود

مدیرکل ارشاد یزد از برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب، مطبوعات و رسانه از ۲۳ الی ۲۹ بهمن‌ماه در این استان خبر داد.

جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 20 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب، مطبوعات و رسانه در استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه امسال از 23 الی 29 بهمن‌ماه در محل جدید نمایشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال یزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده و انتظاراتی از داخل و خارج استان ایجاد می‌شود، ادامه داد: سعی شده برنامه‌ها در چارچوب آنچه ارائه شده، انجام شود و خوشبختانه 70 درصد برنامه‌ها اجرایی شده است.

جوادیان‌زاده، گفتمان اصلی حاکم بر نمایشگاه را «کودک و نوجوان» اعلام کرد و گفت: ۲۶۰ غرفه در این نمایشگاه که از ساعت 9 الی 13 و 16:30 الی 21:30 برای بازدید عموم دایر است، برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حاشیه نمایشگاه برنامه‌های جنبی در راستای معرفی یزد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران اجرایی خواهد شد که تجلیل از برگزیدگان و مروجان برتر کتابخوانی، تقدیر از روستاهای برگزیده دوست‌دار کتاب از آن جمله است.

جوادیان‌زاده برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های جنبی اعلام کرد و افزود: در سال جاری یک هزار باشگاه کتابخوانی به ثبت رسیده که در کشور رتبه نخست را  به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل ارشاد یزد شهر برگزیده خلاق کتابخوانی، افتتاحیه چندین طرح پزشک دانایی و نشان دانایی، اختتامیه جشنواره مطبوعات محلی را از دیگر برنامه‌ها دانست.

جوادیان‌زاده از افزایش سقف بن الکترونیک خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال علاوه بر حذف بخش کتب کمک آموزشی، بخش ناشران خارجی نیز حذف شده و کتب دانشگاهی نیز با سخت‌گیری‌های بیشتری برای حضور در نمایشگاه پذیرش شده‌اند.

مدیرکل ارشاد یزد بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه 106 ناشر در بخش عمومی و 104 ناشر در نمایندگی بخش عمومی، 66 ناشر کودک و نوجوان و 37 ناشر نمایندگی کودک و نوجوان، 172 ناشر مستقل و 141 ناشر در بخش نمایندگی مستقل، 106 غرفه عمومی و 66 غرفه کودک و نوجوان، 8 غرفه مطبوعات، 21 غرفه ناشر استانی و 1 غرفه برنامه‌های جنبی خواهیم داشت.

وی تعداد عناوین کتاب نمایشگاه را بیش از ۷۰ هزار عنوان اعلام کرد و با اشاره به نهضت احیای کتابخانه‌های مدارس استان در سال جاری، گفت: با توجه به اینکه بعضی کتابخانه‌های مدارس دچار فرسودگی و برای دانش‌آموزان جذابیتی ندارد از این جهت این نهضت ایجاد شده که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه، بخشی از بن خرید کتب نمایشگاهی امسال در اختیار مدارس جهت احیای کتابخانه‌هایشان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha