علم و دین تضادی با هم ندارند / علم؛ مقدمه رسیدن به کمال الهی
کد خبر: 3878518
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۲

علم و دین تضادی با هم ندارند / علم؛ مقدمه رسیدن به کمال الهی

امام جمعه یزد گفت: متاسفانه در مسائل علمی هر چه پیشرفت می‌کنیم به لحاظ اعتقادی و توجه به خدا فاصله می‌گیریم گویا این دو با هم تضاد دارند در حالی که علم، فطری انسان است و باید با دانش پیش رفت.

آیت الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 23 بهمن در آیین آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار کرد: سواد در معنای واقعی بیاض و روشنایی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: سواد به معنای دانایی، بصیرت و آگاهی نسبت به هدف خلقت و اینکه انسان در مسیر هدف خلقت پیش رود در غیراین صورت برنامه و سبک زندگی را درست نمی‌فهمیم.

ناصری افزود: نداشتن هدف در زندگی از مجهولات این عالم است که انسان‌ها به آن توجهی ندارند و همین امر باعث سردرگمی شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هدف زندگی رسیدن به کمال الهی است زیرا که همه کمالات و عز‌ت‌ها در دست خدای یگانه است بیان کرد: آنچه در این دنیا ماندگار خواهد بود رسیدن به کمال و سعادتمندی است همان طور که انقلاب اسلامی پایه ریزی شد زیرا که پایه حرکت و ایده این حکومت بر اساس رساندن به کمال و کمال انسانیت به سوی خدا است.

وی ادامه داد: جوهره انسان، جوهره الهی و فطرت او خدایی و حرکت به سوی خداست، وقتی دچار مشکل می‌شویم بی اختیار به سوی خدا هدایت شده و در گرفتاری‌ها و مشکلات به او توسل می‌جوییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: متاسفانه در مسائل علمی هر چه پیشرفت می‌کنیم به لحاظ اعتقادی و توجه به خدا فاصله می‌گیریم گویا این دو با هم تضاد دارد در حالی که علم، فطری انسان است و باید با دانش پیش رفت.

وی ادامه داد: علم، انسان را در مسیر کمال قرار می‌دهد و هر چه علم عالم بیشتر می‌شود باید خدایی‌تر باشد و به خدا نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: این انقلاب بر این مبنا قرار داده شده و حرکت امام (ره) نیز بر اساس حرکت به سوی کمال و نجات بندگان از سلطه‌های شیطانی بوده است.

امام جمعه یزد بر تربیت دینی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: ان شاءالله برنامه ریزی برای تربیت کودکان به نحوی تنظیم شود که همان ابتدا تربیت دینی مدنظر باشد و به سوی کمال الهی قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی باید در راستای تعالی فرهنگ عمومی و دینی مردم استفاده شود تصریح کرد: کتاب انسان را به کمال الهی نزدیک می‌کند.

یادآور می‌شود دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه استان یزد از 23 الی 29 بهمن ماه از ساعت 9 الی 13 و 16:30 الی 21:30 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام
captcha