کمیته جهانی مقابله با اهانت به مقدسات ادیان تشکیل شود / محکومیت اهانت به پیامبر(ص)
کد خبر: 3933717
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
اسقف سرکیسیان خواستار شد:

کمیته جهانی مقابله با اهانت به مقدسات ادیان تشکیل شود / محکومیت اهانت به پیامبر(ص)

اسقف سرکیسیان ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام، خواستار تشکیل کمیته جهانی مقابله با اهانت به مقدسات ادیان شد.

تشکیل کمیته جهانی مقابله با اهانت به مقدسات ادیان/ محکومیت اهانت به پیامبر(ص)به گزارش ایکنا، اسقف سرکیسیان، اسقف ارامنه ایران امروز، 17 آبان‌ماه در نشست «احترام به ادیان دیگر و آزادی بیان» که به صورت انگلیسی انجام شد، گفت: این روزها شاهد اتفاق غم‌انگیزی هستیم که بنیاد صلح ادیان را به خطر انداخته است؛ متأسفانه انسان‌ها با غرور و عدم فهم تعالیم انبیاء، همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح را به خطر می‌اندازند و به نام آزادی بیان، باعث جنایات زیادی می‌شوند.

سرکیسیان با تأکید بر اینکه ما همه خشونت‌ها و سخنان نفرت‌پراکن را به شدت محکوم می‌کنیم، اظهار کرد: ما در تهران خوشحالیم که با صلح زندگی می‌کنیم و پیروان ادیان به صورت مسالمت‌آمیز و دور از هر نوع خشونتی در کنار هم زندگی می‌کنند، ایران مأمن صلح و آزادی است و دنیا باید از طریق رسانه‌های خود با همه مدل‌های خشونت برخورد کند.

وی همچنین با یادآوری مسئولیت همه ملت‌ها و دولت‌های جهان برای ایجاد فضایی امن در برخورداری پیروان ادیان از آزادی مذهبی، تأکید کرد: معتقدم باید کمیته جهانی برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان تشکیل شود و خشونت و نفرت را پایان دهد.

نقش وحدت ادیان در سعادت و خوشبختی ملت‌ها

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی دریاباری، دبیر جلسه در سخنانی با تأکید بر نقش وحدت بین ادیان در ایجاد زندگی سالم برای بشریت، گفت: در طول تاریخ، هر زمانی که مردم و رهبران دینی و سیاسی به این نکته کلیدی اهتمام ورزیدند، جوامع هم در سعادت و خوشبختی و به دور از درگیری و نفرت و تزاحم در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

وی افزود: برعکس این وضعیت، هر زمان برخی افراد تندرو در هر دین و مذهبی به مقدسات دیگران توهین کردند، فضای خشونت و نفرت در میان انسان‌ها توسعه یافته است. 

انتهای پیام
captcha