شرکت 50 هزار دانش‌آموز یزدی در جشنواره هنر قرآنی «دانش»
کد خبر: 3941573
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

شرکت 50 هزار دانش‌آموز یزدی در جشنواره هنر قرآنی «دانش»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود 50 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کنند.

نمایش آثار برگزیدگان جشنواره هنر قرآنی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد امروز، 26 آذرماه در نشست خبری جشنواره هنر قرآنی «دانش» اظهار کرد: در اوایل امسال با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزاری جشنواره هنر قرآنی در دستور کار قرار گرفت لذا فراخوان انتخاب نام منتشر شد و در نهایت نام «دانش» برای آن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار محور و 14 رشته ویژه دانش‌آموزان و در سه مرحله آموزشگاه، ناحیه و منطقه و استانی برگزار خواهد شد و برای ثبت‌نام دو راه در نظر گرفته شده است.

غفاریان؛ ثبت‌نام از طریق سایت gqdanesh.ir را یادآور شد و گفت: دستورالعمل و فایل‌های آموزشی از اساتید برتر استانی و کشوری به منظور دانش‌افزایی نخبگان قرآنی دانش‌آموز، در این سایت بارگذاری می‌شود و سایت به صورت مرتب به روزرسانی شده و دانش آموزان در جریان برنامه‌ها قرار خواهند گرفت.

وی تماس با معاونان و مربیان پرورشی را از دیگر راه‌های ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره دانست و افزود: معاونان و مربیان پرورشی در آموزشگاه‌ها نیز زحمت ثبت‌نام و دریافت آثار را در مرحله اول برعهده دارند و بعد از پالایش و داوری آثار در آموزشگاه، وارد فاز جدید برگزاری دوره‌های توانمندسازی می‌شوند و افق ما برای برگزاری مراحل آخر این جشنواره این است که در مکان‌های عمومی و ان شاءالله با رفع کرونا با حضور مردم آثار برتر را به صحنه آورده و شور و نشاط قرآنی خاصی به جامعه داده شود و دانش آموزان از حمایت‌های مردمی مورد تشویق قرار گرفته و انگیزه‌ای برای سایر نوجوانان شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سه مقطع تحصیلی شامل دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و دوم بیش از 50 هزار شرکت‌کننده در مرحله اول داشته باشیم و در این مراحل پالایش و برترین‌ها به مرحله نهایی راه یابند.

غفاریان افزود: امیدواریم در سال‌های آینده با تعدد رشته‌های بیشتر، هدف‌گیری جامعه دانش آموزی بیشتر شده و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از سال سوم برگزاری این جشنواره برخی از رشته‌ها را به صورت کشوری برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره گفت: بودجه خوبی با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در شورای شهر مصوب شده به نحوی که 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد و با تمهیدات اندیشیده شده، مقرر شد قریب نصف این اعتبار به هدایا و جوایز جشنواره اختصاص یابد که با تندیس و یادمان و جوایز نفیس برای برگزیدگان همراه باشد، هر چند حضور قرآنیان انگیزه مادی نباشد ولی ما از این جهت خواستیم انگیزه مضاعفی برای آنها فراهم شود و با انگیزه بیشتری شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha