رقابت ۲۲۰ یزدی در جشنواره «قرآن و عترت» علوم‌پزشکی
کد خبر: 3992939
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

رقابت ۲۲۰ یزدی در جشنواره «قرآن و عترت» علوم‌پزشکی

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از رقابت 220 نفر در اولین جشنواره «قرآن و عترت» فرزندان و همسر کارکنان و اساتید این دانشگاه خبر داد.

رقابت 220 یزدی در جشنواره «قرآن و عترت» علوم‌پزشکیفرزانه‌السادات طباطبایی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه فرزندان و همسر کارکنان و اساتید این دانشگاه از ثبت‌نام 220 نفر خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش آوایی، معارفی و هنری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در بخش آوایی در 9 رشته و گروه‌های سنی زیر 9 سال با حفظ 10 سوره آخر قرآن کریم، گروه سنی 9 الی 11 سال با دو رشته صحیح‌خوانی نماز و حفظ 20 سوره آخر قرآن کریم، گروه سنی 12 الی 14 سال با دو رشته صحیح‌خوانی قرآن کریم و حفظ نیمه دوم جزء 30 قرآن، گروه سنی 15 الی 17 سال با دو رشته ترتیل و حفظ یک جزء، گروه سنی بالای 18 سال با دو رشته تحقیق و حفظ 3 جزء به رقابت خواهند پرداخت.

طباطبایی افزود: بخش معارفی شامل دو رشته ویژه گروه سنی 15 الی 17 سال در رشته ترجمه و مفاهیم سوره واقعه بر اساس ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی و رشته نماز از کتاب 114 نکته پیرامون نماز اثر استاد محسن قرائتی و گروه سنی بالای 18 سال در رشته تفسیرسوره واقعه بر اساس تفسیر نمونه خواهد بود. 

وی ادامه داد: همچنین متسابقان در بخش هنری در سه رشته و گروه‌های سنی زیر 9 سال در رشته نقاشی با موضوع غدیرخم و نماز، گروه سنی 9 الی 11 سال در رشته عکاسی با موضوع نماز، گروه سنی 12 الی 14 سال در رشته خوشنویسی اعم از تحریری و نستعلیق با موضوع سوره کوثر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد زمان ارسال آثار در بخش هنری را حداکثر تا ششم شهریورماه دانست و گفت: مسابقات بخش معارفی از ساعت 8 الی 15 روز دوشنبه، هشتم شهریور از طریق سامانه ssu.ac.ir/azmoon و مسابقات حفظ و صحیح‌خوانی نماز و قرآن کریم به صورت غیرحضوری از ساعت 8 الی 20 روز چهارشنبه، دهم شهریور جاری برگزار خواهد شد.

وی زمان ارسال آثار بخش‌های آوایی اعم از ترتیل و تحقیق را نیز روز دوشنبه، 15 شهریورماه اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس یزد، میدان امام حسین(ع)، ابتدای بلوار دانشجو، مجنمع آموزشی و پژوهشی امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، واحد قرآن و عترت(ع) ارسال کنند و یا برای اطلاع از جزییات بیشتر با شماره تلفن 36238719-035 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha