رعایت اخلاق در روابط تجاری از هرج و مرج جلوگیری می‌کند
کد خبر: 4021253
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

رعایت اخلاق در روابط تجاری از هرج و مرج جلوگیری می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به کسب و کار از نگاه ائمه اطهار(ع) و تأکید بر رعایت اخلاق گفت: رعایت اخلاق در تمام شئون جامعه و روابط تجاری از هرج و مرج پیشگیری می‌کند.

معصومه طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامیبه گزارش ایکنا از یزد، معصومه طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، 24 آذرماه در اولین کنفرانس ملی الکترونیکی پژوهش‌های مدیریت کسب و کار اخلاقی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، فرهنگ مردم ایران و به خصوص یزدی‌ها را در کسب و کار حلال ستود و اظهار کرد: در احادیث ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) مطالب بسیاری را در رابطه با شغل و رعایت اخلاق کسب و کار مطرح کردند و امام علی(ع) نیز فرمودند: «خداوند انسان شاغل امین را دوست دارد» و یا امام صادق(ع) فرمودند: «هر کسی می‌خواهد دعای او مستجاب شود کسب و کار خود را حلال و حق مردم را ادا کند.» و یا پیامبر اسلام(ص) کم‌فروشی را ممنوع اعلام کردند و در روایات می‌بینیم که عبادت 10 جزء دارد و 9 جزء آن کسب روزی حلال است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به کسب روزی حلال ابراز کرد: از آثار نهادینه شدن کسب نان حلال، مدیریت اخلاقی کسب و کارها است و کار و تولید و اشتغال در اسلام یک عبادت است و در دین اسلام به پرهیز از ربا، غش در معامله و گرانفروشی و کم فروشی توصیه شده است.

طباطبایی افزود: کسب روزی حلال و دوری از کم فروشی تنها ویژه فروشندگان و تجارت نیست بلکه اساتید دانشگاه در تدریس و دانشجویان در کسب علم را نیز شامل می‌شود و برای هر شغلی حتی مدیران جامعه اسلامی صدق می‌کند.

وی رعایت اخلاق و صداقت را در تمام شئون زندگی و جامعه ضروری دانست و افزود: اخلاق در روابط اقتصادی و اجتماعی مایه آرامش جامعه و جلوگیری از هرج و مرج می‌شود.

انتهای پیام
captcha