مصر و عربستان: قرآن‌سوزی در سوئد نژادپرستی و توهین به ادیان است
کد خبر: 4050359
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

مصر و عربستان: قرآن‌سوزی در سوئد نژادپرستی و توهین به ادیان است

مصر و عربستان سعودی در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط رهبر یک فرقه راست افراطی در سوئد بر لزوم جلوگیری از توهین به همه ادیان و مقدسات تأکید کردند.

مصر و عربستان: قرآن‌سوزی در سوئد نژادپرستی و توهین به ادیان استبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اقدام برخی تندروها در کشور سوئد در هتک حرمت عمدی به قرآن کریم و تحریک احساسات مسلمانان را محکوم کرد.

عربستان سعودی در این بیانیه بر اهمیت تلاش‌ها برای گسترش ارزش‌های گفت‌وگو، مدارا و همزیستی، رد نفرت، افراط‌گرایی و به حاشیه راندن و جلوگیری از توهین به همه ادیان و مقدسات تأکید کرد.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز در واکنش به این اتفاق در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اقدام هر افراط‌گرایی در سوزندان مصحف قرآن کریم، نژادپرستی منفور است که احساسات همه مسلمانان را جریحه‎دار می‌کند، به نفرت دامن می‌زند  و به دعوت‌ها به همزیستی مشترک و صلح انسانی و جهانی آسیب می‌زند و از همین رو همه باید تحقیر دین را جرم‌انگاری کنند و یک بام و دو هوا رفتار نکنند.

سازمان مراکز اسلامی اروپا هم در بیانیه‌ای قرآن‌سوزی در سوئد را محکوم کرد و گفت که این اقدام عامل تحریک آشکار احساسات زنان و مردان مسلمان جهان است.

در بیانیه این سازمان آمده است: این گروه افراطی در همه کشورهای غربی هیچ کاری جز گسترش و ترساندن مسلمانان در غرب و اختلاف‌افکنی در بین طیف‌های مختلف جامعه و تحریک احساسات مسلمانان ندارد. آنها باعث ایجاد درگیری بین پلیس و جوانان معترض به توهین به مقدسات اسلامی به‌ویژه قرآن کریم می‌شوند.

«راسموس پالودن» رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرده است. او قبل از این کار در یک اقدام توهین‌آمیز دیگر اقدام به پرتاب قرآن کریم کرد.

راسموس پالودن، رهبر حزب راست افراطی ضدمهاجرت دانمارک پنجشنبه گذشته با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ سوئد رفت و کتاب مقدس مسلمانان را به‌‌روی زمین گذاشت و با بی‌توجهی به اعتراض افراد، آن را سوزاند.

این اتفاق موجی از اعتراضات به هتک حرمت به اسلام و قرآن کریم را در سوئد به راه انداخت. شهرهای لینکوپینگ، نورکوپینگ، استکهلم پایتخت سوئد، اوربرو، لندزکرونا و مالمو  شاهد اعتراضات علیه اقدام یک گروه اسلام ستیز در هتک حرمت مکرر به قرآن کریم بوده که با جراحت شماری از نیروهای پلیس و معترضان و به آتش کشیدن چند خودرو همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha