درخواست حزب‌الله برای راه‌اندازی بزرگترین پویش محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4050657
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴

درخواست حزب‌الله برای راه‌اندازی بزرگترین پویش محکومیت هتک حرمت قرآن

جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) با صدور بیانیه‌ای ضمن واکنش به اقدام برخی تندروهای سوئد در به آتش کشیدن نسخه‌هایی از قرآن کریم خواستار راه‌اندازی بزرگترین پویش محکومیت این اقدام اسلام‌ستیزانه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، جنبش حزب الله در بیانیه خود هتاکی تندروها در سوئد را حمله آشکار به ایمان مسلمانان، توهین عامدانه به دین مبین اسلام و تعدی به کتاب خدا دانست و این اهانت را غیر قابل اغماض و  چشم‌پوشی توصیف کرد.

 حزب الله همچنین تأکید کرد: این اقدام تکرار توهین زشت سابقی است که در قالب کاریکاتورهای ننگین شخصیت و مقام والای پیامبر(ص) را هدف گرفته بود.

حزب الله از مقام‌های سوئدی خواسته است که عاملان این اقدام را مجرم شناخته و شدیدترین اقدامات بازدارنده را علیه آنها اعمال کنند تا از تکرار چنین حوادث نفرت انگیزی جلوگیری شود.

این بیانیه در ادامه خواست که موهنان به ارزش‌های اسلامی، اصول والای بشردوستانه‌ای که در قرآن کریم بر آن تأکید شده و مشوق گفت‌‌وگو، همزیستی مسالمت آمیز و پذیرش دیگران است، مطالعه کنند.

جنبش حزب الله در پایان از امت اسلام، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و مراجع دینی و انجمن‌های عالی اسلامی و علمای دین، احزاب و گروه‌های سیاسی و تمام نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواست تا بزرگترین پویش محکومیت هتک حرمت قرآن کریم را راه‌اندازی کنند.

راسموس پالودن، رهبر حزب راست افراطی ضدمهاجرت دانمارک پنجشنبه گذشته با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ سوئد رفت و کتاب مقدس مسلمانان را به‌‌روی زمین گذاشت و با بی‌توجهی به اعتراض افراد، آن را سوزاند.

این اتفاق موجی از اعتراضات به هتک حرمت به اسلام و قرآن کریم را در سوئد به راه انداخت. شهرهای لینکوپینگ، نورکوپینگ، استکهلم پایتخت سوئد، اوربرو، لندزکرونا و مالمو  شاهد اعتراضات علیه اقدام یک گروه اسلام ستیز در هتک حرمت مکرر به قرآن کریم بوده که با جراحت شماری از نیروهای پلیس و معترضان و به آتش کشیدن چند خودرو همراه بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha