قرآن‌سوزی در سوئد ناشی از جهل عاملان و حمایت فتنه‌گران است
کد خبر: 4050913
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مجمع جهانی تقریب مذاهب:

قرآن‌سوزی در سوئد ناشی از جهل عاملان و حمایت فتنه‌گران است

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

قرآن‌سوزی در سوئد ناشی از جهل عاملان و حمایت فتنه‌گران استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 حادثه تأسف بار به آتش کشیدن قرآن کریم که توهین به کتاب آسمانی مسلمانان جهان است به وسیله  عناصر نژادپرست و افراطی در دانمارک و سوئد موجب تأثرعمیق و جراحت قلب پیروان دین و معنویت وجریحه دارشدن احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان شد.

این گونه حرکات ضد دینی که از جهل، تعصب و خودکامگی عاملان آن سرچشمه گرفته و با حمایت و هدایت قدرت‌های فتنه‌گر صورت می‌گیرد، برنامه‌هایی از پیش طراحی شده است که با هدف ایجاد شکاف بین پیروان ادیان ابراهیمی و همچنین زمینه‌ای برای بدبینی و افراطی‌گری درون جامعه جهانی انجام می‌گیرد.

اگرچه این نوع اقدامات هتاکانه از سابقه‌ای به درازای تاریخ ادیان برخوردار است، اما واضح و مبرهن است که تاکنون نتوانسته است حتی کوچک‌ترین شکاف و تفرقه‌ای بین آزاداندیشان و علاقمندان به وحدت و موحدان و خداپرستان ایجاد نماید، چرا که اساس برادری و همزیستی مسالمت آمیز در بین معتقدین به ادیان، آموزه‌های برگرفته از وحی و کلام خداوند رحمان است.

استکبار جهانی بداند اگر چه این حوادث دل‌های مالامال ازعشق و ارادت به قرآن کریم را سرشار از غم و اندوه می‌سازد ولی به حول و قوه الهی عزم و تصمیم رهروان راه حق را برای حرکت به سوی ارزش‌ها و آرمان‌های ادیان الهی راسخ‌تر و مستحکم‌تر خواهد کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم‌کردن این نوع اقدامات موهن که مصداق بارز تعدی به حدود الهی و نقض حقوق بشر است از مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی و دولت‌های محلی می‌خواهد واکنش‌های سریع و قاطع خود را در چارچوب قوانین موجود انجام و عاملان و حامیان این کار را به مجازات رسانده و از تکرار این حوادث دل آزار پیشگیری نمایند. امید است اقدامات سازنده مانع از نفرت‌افکنی بین ملل جهان شده و موجبات صلح و آرامش را برای آحاد بشر فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha