آموزش نوجوانان به مدارس محدود نشود
کد خبر: 4123037
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

آموزش نوجوانان به مدارس محدود نشود

مسئول کارگروه نشاط و سلامت اجتماعی دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با تأکید بر اهمیت آموزش نوجوانان بیش از گذشته گفت: متأسفانه به آموزش‌های مدارس بسنده کرده‌ایم، در‌حالی‌که باید آموزش در زمینه محتوایی مورد توجه قرار گیرد.

حمیده باقریان، مسئول کارگروه نشاط و سلامت اجتماعی دفتر بانوان و خانواده وزارت کشورحمیده باقریان، مسئول کارگروه نشاط و سلامت اجتماعی دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور، در حاشیه برگزاری  رویداد ملی روایت‌آموزی «سلما» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به مباحث نشاط اجتماعی بانوان در جامعه گفت: این مبحث بر می‌گردد به اینکه فضایی برای بانوان جامعه بویژه نوجوانان ایجاد کنیم تا به سمت شادی‌های  کاذب حرکت نکرده و سوق داده نشوند.

وی با بیان اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که صورت گرفته، آگاهی‌بخشی این قشر است چون بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، از فضای مجازی نشئت می‌گیرد بنابراین یکی از آیتم‌هایی که طراحی شد برگزاری رویداد «سلما» بود تا در قالب این رویداد نوجوانانی که امروز با فضای مجازی درگیر هستند، را دریابیم و آموزش دهیم، آموزشی که خود آنان تولید کننده و روایت‌کننده باشند.

باقریان افزود: در بحث نشاط اجتماعی نیز برای اینکه سطح آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، باید به سمت فعالیت‌هایی که اوقات فراغت این قشر را پر کند، حرکت کنیم. در قدیم نوجوانان و جوانان در زمان اوقات فراغت به فعالیت‌های بیرون از منزل مشغول می‌شدند و دختران نیز در منزل در کنار مادر فعالیت می‌کردند، اما اکنون فضای جامعه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم و برنامه‌هایی تعریف شود تا هم حال نوجوان و جوان را خوب کند هم اوقات فراغت او را پر کند. یکی از آیتم‌هایی که در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود، رویدادهای بازی فکری است چون بازی‌های فکری شاخصه‌‌هایی دارند که هم فکر را درگیر می‌کنند هم نشاطی که بواسطه رقابت در آن شکل می‌گیرد، برای نوجوان و جوان ایجاد می‌شود.

مسئول کارگروه نشاط و سلامت اجتماعی دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: در کنار این رویداد، برنامه‌هایی ویژه دختران نوجوان نیز طراحی می‌شود که هم اوقات فراغت آنان را پر کند و هم از محتواهایی در زمینه مباحث بینشی و اعتقادی برخوردار باشد، و در این قالب آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: متأسفانه آموزش نوجوانان مورد غفلت قرار گرفته و به آموزش‌های مدارس بسنده کرده‌ایم این در حالی است که باید خارج از وقت مدرسه و در کنار آموزش‌های مدرسه تمهیداتی برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha