مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4131331
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) دشتستان از برگزاری مسابقه کتبی تفسیر «سوره یاسین» در بیش از ۵۰ حوزه آزمونی شهرستان‌‌های استان بوشهر خبر داد.

جلسه هماهنگی مسابقه تفسیر «سوره یاسین»

به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه‌ برنامه‌ریزی و هماهنگی آزمون کتبی مسابقه تفسیر «سوره یاسین» با حضور مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به‌عنوان مجریان برگزاری آزمون، شامگاه،۱۴ فروردین‌ماه، در محله قدس منطقه یک در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

خداکرم یزدان‌پناه، مجری استانی مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در این جلسه با اشاره به اینکه آزمون كتبی دهمین دوره از سلسله مسابقات تفسیر استانی، ۸ اردیبهشت‌ماه امسال، ساعت ۹ صبح، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این آزمون با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی در بیش از ۵۰ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار می‌شود. 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) دشتستان افزود: پاسخنامه‌های این مسابقه در قالب ۴۰ سؤال چهارگزینه‌ای طرح شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند در ۶۰ دقیقه زمان پاسخگو باشند و این آزمون نمره منفی ندارد.

وی گفت: در هر مرکز برگزاری آزمون کتبی تفسیر به ازای هر ۲۵ نفر شرکت‌کننده، یک نفر کارشناس آموزشی و ناظر برنامه‌ریزی تعیین و سازماندهی شده است.

اکبر پورآزاد، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مصباح‌الزهرا(س) روستای تَشّان شهرستان جم، با تأکید بر اینکه ماه رمضان به‌عنوان یک فرصت جهت کیفیت‌بخشی فعالیت‌های قرآنی در تمامی رشته‌ها است، گفت: آمار استقبال چشمگیر شهروندان، اصناف بازار و کارکنان لشکری و کشوری از مسابقات تفسیر استانی برای دهمین سال پیاپی را یک فرصت ویژه برای استمرار این سلسله فعالیت‌های قرآنی و هنری و عترتی دانست.

حسین افکار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان کنگان، بر راه‌اندازی شبکه برخط منسجم و پایدار برای مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاهی، نوجوانان دانش‌آموز و جوانان مسجدی و معلمان آموزش و پرورش و طلاب حوزوی تأکید کرد و افزود: در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیازمند این هستیم که رسانه‌های متعهد و به خصوص صدا و سیمای مرکز بوشهر پای کار بیایند و محفل مسابقات قرآنی را نیز اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی شهرستان کنگان در دو بخش خانواده‌محور و نوجوانان و جوانان دختر و پسر شیعه و اهل‌ سنت مناطق شهری و روستایی به محوریت مساجد بسیار پویا است که در این محور نیز نیاز است که اتحادیه مؤسسات قرآنی و ادارات متولی یک حمایت و نظارت جهادی‌تری نسبت به محافل و مجالس داشته باشند.

زینب دوراهکی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالکوثر دوراهک شهرستان دَیِر، نیز در این آیین، آموزش را حلقه نخست در گسترش و ترویج مؤثر‌تر فعالیت‌های قرآنی و هنری و فرهنگی و رسانه‌ای دانست و گفت: باید ظرفیت دوره آموزشی تدبر در قرآن در مناطق شهری و روستایی سایر شهرستان‌‌های استان بوشهر به‌ شیوه مؤسسه‌محور برگزار شود. 


خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی
عکاس، حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha