چهره‌های هنری و قرآنی در محله خلیج‌فارس تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4127395
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

چهره‌های هنری و قرآنی در محله خلیج‌فارس تجلیل شدند + عکس

در آیین اختتامیه پانزدهمین سال نکوداشت روز بوشهر از چهار نفر از چهره‌های هنری، قرآنی و خانواده فرمانده گردان کمیل دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.

آیین اختتامیه پانزدهمین سال نکوداشت روز بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، جعفر پورکبگانی، عضو شورای اسلامی شهر بوشهر، در مراسم اختتامیه پانزدهمین سال نکوداشت روز بوشهر، امروز، ۲۰ اسفندماه که در محل مجتمع فرهنگی و هنری ۹دی محله خلیج‌فارس برگزار شد، گفت: همه کارهای ما در حوزه فرهنگی باید به دور از چالش و با اخلاص و در سنگر و مقر فرهنگی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: صفای اعتقادی و همدلی رمز اعتلای دین و پیروزی بر روی محور آرمان‌ها و ارزش‌ها است.

در ادامه زهرا بنیادی، همسر سردار شهید غلامعلی احمدنیا با اشاره به اینکه ایمان به هدف و باور دینی‌ شهید زبانزد خاص و عام بود، گفت: شهید احمدنیا، فرمانده گردان کمیل در جبهه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یکی از رزمندگان با تخصص رسته مخابرات بود که گمنامانه تا لحظه شهادت در میدان ایثار و جهاد رزمید.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، اظهارکرد: ایستادگی و استواری و روحیه ولایتمداری رزمندگان اسلام در تمامی میادین مجاهدت و قرارگاه‌های راهبردی موجب پیروزی و توسعه و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد و وحدت به‌عنوان بهترین مکمل آرمانی در ارائه خدمت‌رسانی به مردم است.

همچنین آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با بیان اين مطلب که حسن شهرت از نشانه‌های موفقیت است و نه خود موفقیت، گفت: تاریخ بوشهر در عرصه‌های مختلف تمدن جهانی همیشه پرفروغ و جاودانه است.

وی تصریح کرد: بوشهری‌ها در تاریخ منشأ بسیاری از تحولات ملی و بین‌المللی شدند و شعاع علمی، فرهنگی، دینی و قرآنی و حتی در عرصه تاریخ مبارزات ضداستعماری این شهر یک طلوع پرشکوه داشته و دارند.

رئیس شورای  فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر شناسنامه بزرگ تاریخ استان و ایران و منطقه خلیج‌فارس است، افزود: بوشهر یک گنج غیرمکشوف است که باید اندیشمندان این گنجینه‌های علمی و دانشی را کشف و استخراج و معرفی کنند.

امام جمعه بوشهر اظهارکرد: دشمن آمده بود مردم بوشهر را تحت تأثیر دگردیسی اندیشه غربی قرار دهد، اما مردم این استان با روحیه استعمارستیزی توانستند به دشمنان با دگردیسی فرهنگی و دینی درسی عبرت‌آموز بیاموزند که تا ابد در تاریخ تابناک ایران و جهان دارای تجلی و افتخار پایدار است.

گفتنی است، اجرای سرودخوانی ساسان نوذری به‌نام «هم‌سنگارها» در وصف شهید شاخص استان بوشهر سردار هدایت احمدنیا، رونمایی از پوستر «گردشگری مقاومت»، نوازندگی قطعه شور دشتی و آوازی توسط جوانان هنرمند بوشهری، تجلیل از چهره‌های هنری و قرآنی مانند زهرا بنیادی همسر سردار شهید غلامعلی(هدایت) احمدنیا، سیدحسین صافی به‌عنوان هنرمند متعهد و انقلابی، رضا دیانت به‌عنوان چهره ملی عرصه فعالیت‌های قرآنی، سرتیپ دوم پاسدار ابوطالب شفقت استاندار اسبق بوشهر و هيئت علمی دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر به‌عنوان شهروند افتخاری در عرصه خدمت به مردم از دیگر برنامه‌های پانزدهمین نکوداشت روز تاریخی بوشهر و سالروز تأسیس دبیرستان سعادت بود.

 

خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی 
عکاس، حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha