احیای طرح «وقف مشارکتی قرآنی» در یزد
کد خبر: 4150389
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
طی جلسه مدیر اتحادیه قرآنی یزد با مدیرکل اوقاف استان مطرح شد

احیای طرح «وقف مشارکتی قرآنی» در یزد

در جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد بر احیای طرح وقف مشارکتی قرآنی در سطح استان تأکید شد.

جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های قرآن و عترت یزد با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد

به گزارش ایکنا، جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد روز گذشته، چهارم تیرماه برگزار شد.

طی این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد ضمن ارائه گزارش از مجموع اقدامات و عملکرد اتحادیه استان درباره وقف مشارکتی بیان کرد: از سال ۱۳۹۸ این پروژه با پیگیری‌های اتحادیه شروع شده است که خدمات و کار‌هایی نیز در این راستا انجام شد، اما به دلیل فرایند اداری، کار متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه حل این معضل توقف، نیازمند مساعدت و همکاری مدیر اوقاف استان است، بیان کرد: سطح کیفیت موقوفات قرآنی در کشور و استان یزد پایین است که امیدواریم با انجام پروژه‌های وقف مشارکتی در سطح استان و پروژه‌های عمرانی درآمدزا و اختصاص درآمد‌های موقوفه جاری به مؤسسات قرآنی بتوانیم شاهد توانمندسازی آن‌ها باشیم.

مطهریان به اختصاص مکان وقفی به فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: مهمترین معضل مؤسسات قرآنی، مکان استیجاری و هزینه بالای اجاره‌بها است که امیدواریم با اختصاص این مکان به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی، شاهد حل مهمترین معضل تشکل‌های قرآنی باشیم.

در ادامه این جلسه ضمن قول مساعد حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل اوقاف مبنی بر پیگیری این امر بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی تأکید کرد و افزود: این موضوع، همت و مطالبه جامعه قرآنی را برای توسعه این فرهنگ می‌طلبد تا معضل جامعه قرآنی با وقف قرآنی حل شود.

انتهای پیام
captcha