نشریه مجازی «یَومُ البُرهانِ» در بوشهر تولید و منتشر شد + فیلم
کد خبر: 4153236
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

نشریه مجازی «یَومُ البُرهانِ» در بوشهر تولید و منتشر شد + فیلم

نشریه مجازی «یَومُ البُرهانِ» به‌مناسبت عید ولایت امیرمؤمنان علی(ع) و با هدف تبیین شاخصه‌های حکومت علوی در نظام اسلامی و سبک زندگی قرآنی شهدا به‌همت نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر منتشر شد.

نشریه مجازی «یَومُ البُرهانِ» به‌مناسبت عید ولایت امیرمؤمنان علی(ع)

به گزارش ایکنا از بوشهر، به‌همت جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی واحد تحریریه نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد‌اسلامی شهرستان دشتی، محتوایی در قالب سخنرانی، شعرسروده شاعر قرآنی و نماهنگ با هدف تبیین شاخصه‌های حکومت علوی در نظام اسلامی و سبک زندگی قرآنی شهدا با عنوان «یَومُ البُرهانِ» به‌مناسبت عید سعید غدیرخم در پنج فصل از این نشریه به نشانی اینترنتی tolounews@ انتشار یافته است.

در فصل اول نشریه مجازی «یَومُ البُرهانِ» در نما برگ تبیین سبک زندگی قرآنی و دینی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) اولین پیشوای شیعیان از بیان سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در مجمع علمای شیعه و اهل‌سنت آمده است، می‌خوانیم: قرآن کریم سعادت همه بشر را بیمه کرده است و قرآن از بزرگترین مظاهر رحمت مطلقه الهیه و نخستین و گسترده‌ترین رسانه جهان اسلام و مایه عزت مسلمانان است. همچنین از طرف دیگر می‌بینیم که حب دنیا ریشه تمامی خطاها و انحراف‌ها است و لذا انسان‌ها باید در دنیا به دنبال سعادت باشند و از دنیاگرایی دوری کنند و به دنبال آخرت باشند.

او با بیان این مطلب که عید غدیر خم روز بنیان بنیادهای پایدار ایمان و روزی و یَومُ المِیثَاقِ المَأخُوذِ و یَومُ البُرهانِ در بین مسلمان جهان اسلام معروف و شناخته شده است که دعا در آن مستجاب می‌شود، افزود: عدالت اجتماعی، پاکدامنی، پارسایی و با مردم بودن از شاخصه‌های حکومت علوی است و در نظام اسلامی ایران تمامی دولت‌ها و مسئولان لشکری و کشوری بر اساس این شاخص‌ها سنجش می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد و بیان کرد: عدالت اجتماعی یعنی بر مدار حق تصمیم گرفتن، نظارت کردن و برخورد بازدارنده با مفاسد کردن است و نیز پاکدامنی و پارسایی به معنای پاک بودن عناصر شخصیتی در مسئولیت‌های خدمتی و زهد داشتن و تجمل‌گرا نبودن و اهل گناه نبودن و اسلامی زندگی کردن است. و همچنین خدمت به مردم یک فرصت است و باید درب اتاق مدیران بر روی مردم باز باشد و این تعامل دو طرفه باید در دستور کار مدیران و مسئولان بالادستی و پایین دستی قوای مجریه، مقننه و قضائیه باشد.

امام جمعه بوشهر یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: ایمان، تقوا، اخلاق، ساده زیستی، انقلابی فکر کردن، جهادی بودن، ولایتمدار بودن بهترین شاخصه‌های شهیدان رجایی و باهنر است و ویژگی‌های رفتاری این دو شهید انقلابی می‌تواند بهترین الگو برای مسئولان دولتی باشد.

در فصل دوم این نشریه در نما برگ دفاع‌مقدس خاطره‌ای از زبان همسر شهید سرتیپ خلبان جواد فكوری آمده است، می‌خوانیم: «یک روز تعدادی نوار قرآن با خودش آورد. بعد دیدم روزی چند ساعت در اتاق به بچه‌ها قرآن آموزش می‌دهد. با خودم می‌گفتم: بچه‌ها حوصله‌شان سر نمی‌رود؟. یک روز به اتاقشان سرزدم. دیدم، دارد با صوت زیبایی برای بچه‌ها قرآن می‌خواند. اول به عربی می‌خواند و بعد مثل یک قصه با زبان ساده برای آن‌ها داستان آن آیه را تعریف می‌کرد. بچه‌ها هم دست‌ها را می‌گذاشتند زیر چانه و با ذوق و شوق گوش می‌دادند.»

در فصل سوم این نشریه بصیرتی و تحلیلی در نما برگ چندرسانه‌ای، نماهنگ «یادیاران» اثر گروه تواشیح و هم‌سرایی محمدرسول الله(ص) را جهت مخاطبان ایکنا منتشر و معرفی کرده است.

در فصل چهارم نشریه جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی در نما برگ فرشته‌های زمینی، بخشی از سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با کارکنان پایگاه هوایی شهید خلبان علیرضا یاسینی بوشهر را منتشر کرده است، که می‌خوانیم: هر کسی دین داشته باشد می تواند برای خود برنامه‌ریزی کند و به افق آینده که همان دست‌یابی به سعادت و خوشبختی است خواهد رسید. و همچنان‌که دین در سعادت و خوشبختی انسان نقش کلیدی دارد و در واقع، حادثه بزرگی چون غدیرخم برای تثبیت دین در زندگی انسان اتفاق افتاده است.

او در ادامه با بیان اینکه انسان‌هایی که جویای رسیدن به خوشبختی و سعادت هستند باید در سه قلمرو ارتباط با خویشتن خویش، ارتباط با جامعه و معبود برنامه‌ریزی کنند، افزود: دین در زندگی دنیوی و اخروی انسان نقش موثری دارد و بر اساس کلام نورانی ائمه(ع) اگر کسی که دین در قاموس زندگی اش وجود نداشته باشد، از حیا برخوردار نمی‌شود. به آن علت که حیا مانع گناه، ظلم و ستم می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از بزرگترین نعمت‌های جامعه را امنیت برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور در هر مرحله ای که با مشکلی روبرو شد، خلبانان پا به پای انقلاب اسلامی پیش آمدند و تیز پروازان آسمان به‌مانند شهیدان ستاری، فکوری، یاسینی، دوران، کشوری، دل‌حامد و شیرودی در آغاز جنگ تحمیلی با اراده آهنین و عشقی که به وطن داشتند پاسخ دشمن را محکم دادند.

در فصل پنجم این نشریه مجازی در برگ نامه فرهنگ و هنر یک قطعه شعرسروده سیدمحمد جعفری، شاعر قرآنی روستای سادات میانخِرهِ شهرستان دشتی در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ با نام «نَفَس عید» منتشر شده که در ذیل می‌خوانیم:

«نَفَس عید»

آن‌روز حقیقت همه در دستِ علی‌بود
سیمای ملائک همه سرمستِ علی‌بود

یک دست فقط رفت در اندیشه‌ی معراج
آن دستِ نبی بود که همدستِ علی‌بود

بارانِ صدای قدمش موج بپا کرد
حقا که صدایش همه‌جا هستِ علی‌بود

در آینه‌ی عشقِ زمین، ماه درخشید
خورشیدِ خدا یک‌تنه دربستِ علی‌بود

دستور همان بود که در نامه نوشتند
آن‌هم دمِ آخِر که به پیوستِ علی‌بود

بَه بَه همه جا پر شده بود از «نَفَس عید»
این تازه نَفَس کیست که پابستِ علی‌بود؟

یادی نکنیم از دَر و از قلعه‌ی خیبر؟
آن ضربه و آن خاطره‌ از شَستِ علی‌بود

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha