نشریه مجازی «طلوع رضوی» در مشهد رونمایی شد
کد خبر: 4169256
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
به همت مؤسسه قرآنی طاها بوشهر انجام شد

نشریه مجازی «طلوع رضوی» در مشهد رونمایی شد

نشریه مجازی مؤسسه قرآنی «طاها» بوشهر با عنوان «طلوع رضوی» با همکاری دفتر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان بوشهر به‌مناسبت ایام شهادت هشتمین میراث‌دار سیدالمرسلین(ص) در شهر مشهد منتشر و رونمایی شد.

نشریه مجازی «طلوع رضوی»

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشریه مجازی «طلوع رضوی» به‌ همت مؤسسه قرآنی «طاها» بوشهر و با همکاری دفتر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان بوشهر به‌مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع) هشتمین میراث‌دار سیدالمرسلین(ص)، که در پیام‌رسان ایتای اندیشکده بین‌المللی «طلوع» در قالب پژوهش‌نگاری معارفی، هنری و قرآنی و مذهبی در پنج فصل انتشار یافته است، در شهر مشهد رونمایی شد.

فصل نخست نشریه مجازی جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی واحد تحریریه اندیشکده بین‌المللی «طلوع» در نمابرگ تبیین سنگر تعلیم و تربیت، ویژه شهر ایمانی و اخلاقی، به گردآوری سخنان اساتید حوزه و دانشگاه پرداخته است که آن را می‌خوانیم:

«تولی» و «تبری» باعث نجات‌ انسان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور، امام‌جمعه دزفول استان خوزستان، در سخنانی در رابطه با مرزبندی اجتماعی و خانوادگی مبتنی بر آیه «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ» را تبیین کرد و گفت: تولی و تبری بهترین مرزبندی خدا در زندگی انسان‌ها برای رهایی از طاغوت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسین حسینی‌نوری، امام جمعه شهریار استان تهران در سخنانی با اشاره به آثار رفتار فردی و اجتماعی، گفت: بد‌زبانی باعث ضایع شدن اعمال نیک انسان می‌شود و باید اهل تقوا مراقب زبان خود باشند.

آیت‌الله شیخ‌محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در سخنانی به تحلیل حذف انصاف از بازار پرداخت و گفت: «أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ» موجب دنیاطلبی و بی‌انصافی در تمامی امور و عامل غفلت از حساب قیامت و رستاخیز است و اینها اخراجیان از لیست حبیبیان خدا هستند.

راه‌های حفظ عزت نفس و کرامت انسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در سخنانی به بررسی راه‌های حفظ عزت نفس و کرامت انسانی و تقرب به پروردگار متعال پرداخته است و گفت: انسان مؤمن نزد خدا عزیز است و باید عزت نفس و حرمتش حفظ بشود و خود انسان نیز باید در راه عزت نفس خود کوشش و تلاش کند، همان‌طور که خداوند فرمود وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ، بزرگی مال خداست و بعد مال پیامبر خدا و بعد مال کسانی که به خدا ایمان آوردند یعنی مؤمنین.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با بیان خداوند باریتعالی حکیم و تواناست و بر عالم هستی سیطره کامل دارد، افزود: هم آفرينش به‌دست خداست و هم بقا و ثبات هر چيز به اراده‌ اوست. قرآن کتاب روشنایی عالم وجود است و مؤمنون و افراد اهل ایمان خاشع و اهل نمازند و انس با قرآن دارند و به دستورات آن عمل می‌کنند.

قرآن؛ تسبیح شهدای مسجدی

در فصل دوم نشریه مجازی در نمابرگ «یار دانا» اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه قرآنی طاها که با هدف معرفی نسخه ماهنامه فرشته‌های زمینی ویژه «سیره امام رضا(ع)» به تلاش و قلم حامد فکوری، پژوهشگر و مربی با موضوع سبک زندگی قرآنی شهدای مسجدی که از سوی انتشارات قلمداران جنوب در مؤسسه مردم‌نهاد امور خانواده و پیوند سبز بندر بوشهر برگزار و توسط امیرحسین مؤمنی، رسانه‌نگار شهدایی و خبرنگار ایکنا نقد و بازخوانی شده است، می‌خوانیم: رفتار حضرت ثامن الحجج(ع) با مردم و تمامی مناسبات اجتماعی و سیاسی و علمی و فرهنگی به‌منظور آموزش آموزه‌های الهی و دینی و ترویج اخلاق اسلامی بود.

او ادامه داد: مدیرمسئول ماهنامه فرشته‌های زمینی در یادداشت این شماره از نشریه بیان می‌کند که حضرت رضا(ع) شاه دین و مدافع بیداری اسلامی و پایه ترویج ایمان الهی و کمال بود که از هر رمز و مباحث پنهان پیرامونی آگاه بود. این مدیر فعال قرآنی در حوزه رسانه گفته است که کسانی که با الگوگیری از معصومین(ع) و آموزه‌های دینی و قرآنی نجابت شخصیتی پیدا کردند و عادلانه ارائه رای یافتند، این انسان‌ها، انسان‌های جوانمرد و با کرامت و اهل جودند. همچنین سرزمین معنویت درونی خود، بسیار کریمند.

رسانه‌نگار شهدایی گفت: مربی آموزش سواد رسانه‌ای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان بوشهر در این یادداشت خود در توصیف پاسداشت شهدای اسلام و همچنین شهدای انقلابی سپاه و بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران در یگان‌های هوایی، زمینی و دریایی نوشته است: شهدای اسلام و انقلاب اسلامی؛ شهدای قرآنی و مسجدی‌اند.

او بیان کرد: نويسنده در این یادداشت تبیین سیره عترت و شهدا بیان می‌کند که باید همیشه به سوی آستان عزت الهی برویم و به رشته و ریسمان محکم او چنگ بزنیم. همان راهی را که پیامبران، انبیای الهی، پیشوایان دین، اهل بیت آل علی(ع) و فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی رفتند. و با انس و عمل به آیات قرآن کریم و جهاد فی سبیل الله برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها؛ راه رشد کمال انسانی و بهشت را در پیش گرفتند و آسمانی شدند.

سبک زندگی قرآنی؛ نقشه مسیر سعادت

مؤمنی گفت: همچنین فکوری در این دستخط خود این‌گونه بیان کرده است که سبک زندگی قرآنی و اسلامی نقشه مسیر سعادت و پیروزی انسان‌های مطیع دستورات خدا و پیرو پیامبر اسلام(ص) و پیشوایان دینی است و ماه رمضان تجلیگاه قرآن است و تدبر در آیات کتاب آسمانی مسلمانان و عمل به دستورات قرآن کریم؛ حافظ و پشتیبان انسان است. و همان‌طور که در آیه شریفه هشتادوسوم سوره مبارکه القصص آمده و اشاره شده است«تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ - ﺁﻥ ﺳﺮﺍی [ﭘﺮﺍﺭﺯﺵ] ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﻛﺴﺎنی ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ‌ﺩﻫﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﻴﭻ ﺑﺮﺗﺮی ﻭ ﺗﺴﻠّﻂ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻓﺴﺎﺩی ﺭﺍ ﻧﻤﻰ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ؛ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم [ﻧﻴﻚ] ﺑﺮﺍی ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ.»

او در ادامه متن این يادداشت را خواند: شهدای اسلام و انقلاب اسلامی؛ سبک زندگی قرآنی و اسلامی را برای خویش انتخاب کردند و با انس به قرآن و عمل به آیات نورانی کلام الله؛ الگویی برای خانواده خویش و امت جامعه خود شدند. جا دارد که این حقیقت را یادآوری نمایم که «شهدای اسلام و انقلاب اسلامی؛ شهدای مسجدی و قرآنی‌اند». زیرا معتقد بودند که «ﺇِﻧَّﻤﺎ ﻧُﺼِﺒَﺖِ ﺍﻟﻤَﺴﺎﺟِﺪَ ﻟِﻠﻘِﺮﺁﻥِ؛ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ - ﻣَﻦ ﺃَﺣَﺐَّ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥَ ﻓَﻠﯿُﺤِﺐَّ ﺍﻟﻤَﺴﺎﺟِﺪَ؛ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ». و این سند افتخارات آرمانی و ارزشی در تاریخ بشریت به ثبت رسیده است.

پدافند ضداسلامی دشمنان

خبرنگار ایکنا ادامه داد: سیره شخصیتی شهدا و پیام‌های معنوی و متعالی وصیت‌نامه شهدا دارای زمزمه‌های بی‌نظیر و تقوا‌محور و نورانی است. ﭘﻴﺎم شهدا به خانواده‌هایشان و به عموم مردم جامعه و مسلمانان موحد، ﺍﻳﻦ بود ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺗﻌﻠﻴﻤﺎﺕ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻰ، ﻗﺮﺁﻥ‌ﺧﻮﺍﻧﻰ، ﻧﻤﺎﺯﺧﻮﺍﻧﻰ و نهج‌البلاغه‌خوانی ﺭﺍ ﻳﺎﺩ ﺑﺪﻫﻴﺪ و حتی شهیدان در وصیت‌نامه‌های خود؛ ﺟﻮﺍﻥ‏ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺸﻮﻳﻖ می‌کردند ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ‌ﻭﻗﺖ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺗﺶ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻧﮕﻴﺮﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ، ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﺷﻜﺴﺖ امت مسلمان ﺭﺍ ﺟﺪﺍﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ و عترت آل رسول‌الله(ص) ﻣﻰ‏ﺩﺍﻧﻨﺪ.

رسانه‌نگار شهدایی گفت: ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ استکباری و ﺿﺪﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﻓﺎﻋﯽ جمهوری اسلامی ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ، و ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺗﻬﺪﯾﺪﺍﺕ در عرصه جنگ‌های نرم و سخت و بیولوژیک با پدافندی متفاوت و ابزارهای ساختارشکن و با استفاده از تاکتیک طاغوت «فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای» و روش زمان‌شناسی علیه کشورهای اسلامی و مردم مسلمان کشورهای منطقه؛ اقدام به عداوت و نفوذ چند جانبه و ضدامنیتی می‌کنند.

ایمنی از جبهه ﺁﻓﺎﺕ ﺯﻣﺎﻧﻪ با قرآن‌محوری

او یادآور شد: همچنین در متن یادداشت این فعال قرآنی در حوزه رسانه بیان شده است که انسان‌های مؤمن و مسلمانان موحد با ﻗﺮﺍﺋﺖ، ﺗﺪﺑﺮ ﻭ ﺗﺄﻣﻞ ﺩﺭ ﺁﯾﺎﺕ و عمل به آیات ﻛﺘﺎﺏ ﭘﺮﻓﻀﻴﻠﺖ ﺁﺳﻤﺎﻧﻰ ﻗﺮﺁﻥ کریم؛ ﺍﺯ جبهه ﺁﻓﺎﺕ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺍﯾﻤﻦ ﺧﻮﺍهند ﺑﻮﺩ. ایمان به خدا، عمل به دستورات دین و خدمت به مردم به‌عنوان سه عاملی است که انسان را به بهشت هدایت می‌کند.

مؤمنی در ادامه خواند: ﻣﺎﻩ ﺭَﺑِﯿﻊُ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥِ؛ ماه نزول کتاب آسمانی هدایت انسان‌هاست و ﺷَﻬْﺮُ ﺭَﻣَﻀَﺎﻥ؛ ماه مغفرت الهی و ﺑﻬﺎﺭی‌ترین ﻓﺼﻞ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻌﻨﻮﯼ و سعادتمندی ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ها ﻧﯿﺰ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺗﻔﮑﺮ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﯾﮏ ﺗﻔﮑﺮ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ نشئت ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺍﺳﺖ. و ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺸﺮﯾّﺖ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ‌ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽِ ﻭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﺳﺖ.

پیشرفت عزتمندانه محصول بهره‌گیری از ﺩﮐﺘﺮﯾﻦ رهبر معظم انقلاب است

خبرنگار ایکنا اظهار کرد: فکوری در این يادداشت تبیین و تاکید کرده است که ﺩﮐﺘﺮﯾﻦ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻨﺸﻮﺭ دانش‌بنیان ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺸﺮﯾﺖ و ﻣلت‌های ﺟﻬﺎن ﺍﺳﺖ که ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﮐﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺟﺐ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮﯾﺖ و پیشرفت عزتمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و جهان خواهد شد، زیرا این منشور راهبردی و دانش‌بنیان ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﺧﺪﺍ، ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻼ‌ﻡ(ﺹ) ﺍﺳﺖ.

در فصل سوم نشریه جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی مؤسسه طاها به پژوهش‌نگاری در نمابرگ تاریخ و تمدن به قدمت و اقامه عزاداری سنتی مردم بوشهر را با نوحه واحد «از سوی مدینه به سوی توس روان شد شه خوبان» اثر مرحوم غلامرضا اصلاح‌پذیر شاعر و نواساز بوشهری به‌مناسبت ۲۹ صفر که با نوحه‌خوانی شادروان جهانبخش کردی‌زاده، نوحه‌خوان پیشکسوت بوشهری اجرا شده است به‌همراه متن اشعار نوحه، ویژه شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

از مدینه به سوی توس روان شد شه خوبان
حکم مامون لعین با دل پر خون و پریشان

گفت هنگام وداع با همه یاران و عزیزان
می‌روم سوی قضا از ستم و جور لعینان

شد یقینم که بود آخر عمر من دل ریش
در غریبی دهدم زهر جفا قوم بد اندیش

حال سازید بپا ماتمم اکنون به بر خویش
چون عزا دار به غربت نبود بهر غریبان

جانب شهر خراسان چو غریب الغربا شد
ظلم مامون لعین بر پسر شیر خدا شد

از ره کینه رضا کشته‌ی انگور جفا شد
گشت مسموم به انگور ستم شاه خراسان

گفت اباصلت ببند در که در این شهر غریبم
مانده دور از وطن و بی کس و بی‌یار و طبیبم

بنگر کز اثر زهر چو با مرگ قرینم
شده از سوده ی الماس دلم شعله ی سوزان

فرش‌ها را تو بپیچان که غریبانه دهم جان
چون شه کرببلا روی زمین بی کس و عطشان

به روی خاک شکم از اثر زهر بمالید
چون غریبانه در ان گوشه ی ویرانه بنالید

گفت: معصومه ای خواهر زارم به کجایی
که بیایی تو به بالین من زار جگر خون

کو جوادم که به بالین من زار بیاید
خاک بر سر کند از غم بدرد چاک گریبان

بارالها به حسین و حسن و شاه خراسان
این عزا داری ماکن تو قبول از ره احسان

هم بده نصرتی بر صاحب الامر حجت الله
هم رسان پور حسن شاه زمان حجت رحمن

بارالها به حق پهلوی مجروح بتول
این عزاداری ما جمله بفرمای قبول

قطع و نابود نما مدعی آل رسول
مضمحل ساز هر آن کس سر دعوا دارد

در فصل چهارم این نشریه در نمابرگ «باغ هنر در معمّاهای قرآنی» به تلاش زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر گردآوری شده است که می‌خوانیم: نام حضرت داوود(ع) در قرآن کریم به‌عنوان پیامبری که «قاری بهشتیان» است که در آیات ابتدای سوره مبارکه سبأ ذکر شده است و همچنین نام حضرت یحیی(ع) به‌عنوان پیامبری که در آیه ۳۹ سوره مبارکه آل‌عمران قرآن «سید» نامیده شده است.

حضرت ابراهیم(ع) با اسماعیل(ع)، ابراهیم(ع) با اسحاق(ع)، یعقوب(ع) با یوسف(ع)، داوود(ع) با سلیمان(ع)، اسحاق(ع) با یعقوب(ع)، زکریا(ع) با یحیی(ع) به‌عنوان پیامبرانی بودند که نسبت «پدر و پسر» با هم داشته‌اند.

در سوره مبارکه قصص به «داستان قارون» اشاره شده است. و همچنین مصر به‌عنوان نام کشوری در قرآن آمده است که «نقطه ندارد».

سوره‌های حمد، طور، رعد، مسد، روم، طاها و ﷴ(ص) به‌عنوان اسامی ۷ سوره در قرآن کریم هستند که «بی‌نقطه‌اند».

در فصل پنجم این نشریه مجازی در نمابرگ فرهنگ و هنر دو قطعه شعر سروده سیدمحمد جعفری، شاعر قرآنی روستای سادات میانخِرهِ شهرستان دشتی در ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۲ با نام «مولایم حسن» در وصف دومین پیشوای شیعیان و «آخرین خواهش» در وصف حضرت ثامن الحجج(ع) منتشر شده است که می‌خوانیم:

                    «مولایم حسن»

می‌تراود شعرم از، عنوانِ مولایم حسن
می‌شوم با این‌ غزل، مهمانِ مولایم حسن

بیت‌بیتِ این غزل، از درد می‌پیچد به‌خود
سوخت از بختِ بدم، ایوان مولایم حسن

دوست‌دارم چند بیتی مشقِ تنهائی کنم
تا شوَم هم‌صحبتِ، دیوانِ مولایم حسن

از خودی‌، نامهربانی‌ها شنیدن، ظلم نیست؟
شک‌نکن، او نیست از یارانِ مولایم حسن

پیکرش بر دوش صدها تیر، تا خاکِ بقیع
غسلِ‌خون دادند جسم و جانِ مولایم حسن

در هوای صلح، جنگی نابرابر، باب نیست
پاره شد سی‌پاره‌ی قرآنِ مولایم حسن 

طاقت‌ِ دنیا و دین سررفت، کی پُر می‌شود!
گوش‌ و چشمِ عالَم از فرمانِ مولایم حسن

ما گداها خوب می‌دانیم طعمِ گشنگی
مزّه دارد سفره‌ی احسانِ مولایم حسن

کاش آن نا اهلی و نامَحرمی‌ها قصه بود
تا نگیرد خواب از چشمانِ مولایم حسن

یا چه‌ می‌شد روزِ سیلی‌خوردنِ یاسِ کبود
ذوالفقاری بود در دستانِ مولایم حسن

چشمهای آفتاب از شرم‌ می‌سوزد، هنوز
روزِ روشن، تیره از هجرانِ مولایم حسن

تسلیت بر هل‌اتی، یاسین و بر طاها رواست
از نمک‌پرورده‌های خوانِ مولایم حسن

                    «آخرین خواهش»

عجب‌شاهی، عجب‌جانی، فدای جانِ جانانم
عجب ماهی، تو سلطانی، فدای نامِ سلطانم

قدم‌هایت، ولی آهسته و آشفته رخساری
صدایت از میان آهِ سردی، سوخت چشمانم

کنارِ خود نشستم، دست‌هایم دورِ زانوها
گمانم هشتمین‌‌ باراست من، سر در گریبانم

دخیلم را به‌ پای آن کبوتر بسته‌ام، وا کن
نوشتم روی بالش، روی پرهایش که مهمانم

خراسانی‌جماعت رسمِ مهمان، خوب می‌داند
ببین در بینِ جمعیّت، منم اهلِ خراسانم

بیا از پیشِ خود یادم بده صوتِ مناجاتی
که مَن، غیر از رضاگفتن نمی‌دانم، نمی‌خوانم

خودت گفتی بیا پابوسِ من با هرکه می‌خواهی
من از آن‌روز خوشحالم که پشتِ در نمی‌مانم

کمی از آتشِ‌عشقت درونِ سینه‌ام جا کن
که خاکسترکند هستم، بسوزاند تن و جانم

خدا می‌داند از حالِ دلم، تا آمدم این‌جا
رضاجان! بین ما باشد دل و حالِ پریشانم

هوای مشهدت جانا! پُر از شعرِ جدائی شد
غزل‌هایم سیه پوش و عزادار است، دیوانم

نگاهم‌کن که‌ چشمانم فقط عشقِ‌ تو کم دارد
برای آخرین خواهش، کنارِ خود "بمیرانم"

یادآور می‌شود، نشریه الکترونیکی اندیشکده بین‌المللی طلوع با مدیریت حامد فکوری، واحد رسانه و ارتباطات نوین و با تلاش و همکاری جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی مؤسسه قرآنی طاهای شهرستان بوشهر با موضوعات «فرهنگ دینی، سبک زندگی و ترویج ازدواج موفق و آسان و پایدار، جهاد و حماسه، جوان و خانواده، معرفی تازه‌های نشر کتب قرآنی و معارفی، کودک و هنرهای قرآنی، نماز و نگرش در آفرینش طبیعت الهی» منتشر و در فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha